جزئیات آتش سوزی در مجتمع تجاری تیراژه تهران/ ویدئو

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دیشب ساعت ۲۰:۳۱ درپی اطلاع رسانی شهروندان در جریان یک مورد آتش سوزی در مجتمع تجاری تیراژه در بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار گرفتیم.

جزئیات آتش سوزی در مجتمع تجاری تیراژه تهران/ ویدئو

جلال ملکی در همین خصوص اظهار داشت: در ابتدا چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که این تعداد به شش ایستگاه هم رسید؛ آتش نشانان در مدت ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه به محل رسیدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: یک رستوان فست فودی به متراژ تقریبا ۴۰ متر در طبقه همکف مجتمع تجاری تیراژه دچار آتش سوزی شده بود، درپی انفجاری که در آنجا اتفاق افتاده بود، شیشه‌ها شکسته و کف مغازه تخریب شده بود.

او ادامه داد: زیر همان مغازه یعنی در طبقه منهای یک، بوتیک لباس فروشی به همان متراژ هم دچار آتش سوزی شده بود، کنار این بوتیک یک مغازه کوچک قرار داشت که در واقع آشپزخانه فست فود طبقه بالا بوده و چندین سیلندر گاز مایع ۵۰ کیلویی در آنجا وجود داشت.
ملکی گفت: اگر یکی از این سیلندر‌ها منفجر می‌شد، می‌توانست وضعیت را بحرانی کند، آتش نشانان در اوج شرایط خطرناکی که آتش در تمام این بخش‌ها شعله ور بود، با احتیاط کامل سیلندر‌ها را خارج کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: به گفته اورژانس ۱۶ نفر دچار زخم‌های سطحی و دو نفر از آتش نشانان هم دچار دودگرفتگی شدند.
او تصریح کرد: آتش نشانان در نهایت آتش را خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند، علت حادثه هنوز مشخص نشده است، اما گمانه زنی‌ها از نشست گاز از همان کپسول‌ها و شروع آتش از همان جا بوده است که کارشناسان درحال بررسی هستند.
ملکی گفت: خیلی از مراکز تجمعی مثل برج‌های مسکونی، مراکز خرید، پاساژ‌ها که تردد در آنجا زیاد است، لوازم و تجهیزات ایمنی ندارند و برخی‌ها هم یک سری از این تجهیزات را نصب کرده اند، اما سرویس و نگهداری نمی‌کنند؛ مثلا شلنگ آب دارند، اما هیچ آبی داخلش نیست و یا فشار لازم را ندارد؛ و یا خاموش کننده دارند، اما شارژ ندارد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار داشت: به گفته کسبه مجتمع تیراژه، سیستم‌های اعلامی آنجا خاموش است و اگر دیشب فعال بود، در لحظات اولیه آلارم می‌زد و مردم می‌توانستند سریع از محل خارج شوند.

حجم ویدیو: 5.16M | مدت زمان ویدیو: 00:02:44 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها