فعال سیاسی اصلاح طلب:

60 قتل ناموسی بین سال های 98 تا 1400 در استان خوزستان اتفاق افتاده است/ سن این خانم ها عمدتا 11 تا 15 ساله بوده است

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نتایج یک پژوهش گفت: متأسفانه در فاصله سال های 98 تا 1400 در استان خوزستان 60 نفر از خانم ها تحت عنوان «قتل های ناموسی» کشته شده اند و جالب است که سن این خانم های کشته شده عمدتا 11 تا 15 ساله بوده است.

 60 قتل ناموسی بین سال های 98 تا 1400 در استان خوزستان اتفاق افتاده است/ سن این خانم ها عمدتا 11 تا 15 ساله بوده است

فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه قتل های ناموسی مبنای فقهی محکمی ندارد، گفت: مورد اخیری که در اهواز پیش آمد، از نظر قانون قتل عمد و مستلزم قصاص است. ولی در ایران شرط قصاص درخواست اولیاء دم است. در این مورد چون عواطف عمومی را جریحه دار کرده قانون به دادستان اجازه داده که به عنوان ولی شرعی درخواست قصاص بدهد و به عنوان افساد ممکن است احتیاج به درخواست ولی دم هم نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی در نشست خبری عصر روز گذشته(یکشنبه 24 بهمن ماه) با اشاره به قضیه قتل ناموسی اهواز، گفت: متأسفانه در قضیه قتل های ناموسی کشور ما سابقه دیرینه ای دارد؛ و خودکشی هایی که ناشی از همین تهدیدهای ناموسی است. بر اساس پژوهش انجمن زنان ریحانه اهواز، در فاصله سال های 98 تا 1400 در استان خوزستان 60 نفر از خانم ها تحت همین عنوان کشته شده اند و جالب است که سن این خانم های کشته شده عمدتا 11 تا 15 ساله بوده است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • 😶
    4

    ممنون اسلام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      چه ربطی به اسلام داره؟ توی ۲۸ هفته گذشته ۸۰ زن توسط همسرانشون در آمریکا کشته شدن نکنه اونا هم مسلمون بودن؟ تا کم میارید ربطش میدید به اسلام؟

    • فراسو
      1

      این اوضاع و احوال منو یاد اون قسمت از کتاب تاریخ دینی مدرسه میندازه ک نوشته بود؛ دختران نوزاد رو زنده بگور میکردند... و من علتش رو متوجه نمیشدم... اما گمونم مربوط ب تاب و تحمل فکری بود ک نداشتن... ۱۴۰۰ سال گذشته... آستانه تحمل شون ی چندسالی مهلت زندگی ب دخترا داده، اما داس و قمه بدست حاضر و آماده بالا سرشون... امان از طرز تفکر و قوانینی ک انسانها را جانشین خدا می سازد!!! جان نداده، اما طلبکار جان است و آسان جان می ستاند...

    • ناشناس
      4

      جاهلیت پیش از اسلام هنوز پر رنگ است اگر اسلام نبود که این نادانها هنوز زنده به گور می کردند

    • 0

      امان از جهالت. چند هزار سال پیش فرعون و عزیز مصر به عدالت و انصاف با زلیخا برخورد کردن وبعد از چند هزارسال تمدن بشری در بعضی اقوام جای شرمندگی دارد

  • دوست
    1

    مگر استان خوزستان با کدوم قانون وفرهنگی زندگی میکنند.98تا1400توسه سال60نفر اگر این امار درست باشه که فاجعه است.وباهیچ تمدن انسانی منطبق نیست.حتما شهروندان محترم خوزستانی راهکار بنیادی وقانونی جهت ختم این موضوع تلخ می یابند امید که این اخرین باشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      پاکدامنی راه حلشه

  • ناشناس
    2

    تمام زندگی این دختر ها و زنها در اجبار، کتک ، رسوم متحجر، سلطه خشن مردانه ، تحقیر و توهین خلاصه می شود...نه در خانواده فریادرسی دارند، نه در جامعه ، نه در قانون، نه در حکومت...مظلومترین مظلومها....
    بعد که مانند غزل حیدری بعد از ازدواج اجباری در ۱۲ سالگی و پنج سال کتک خوردن با فرار اعتراض می کنندمحکوم هم می شوند

  • ناشناس
    1

    اینقدر هندوانه غیرتمندی گذاشتید زیر بغل ملت ایران که اینجوری شد

  • شهرام.ر
    1

    اگه با اولین قتل ناموسی در پی چاره میبودید ، قاتل را اعدام و یا حبس ابد می‌کردید ، قوانین مسخره تان را تغییر میدادید ، مردم رو با فرهنگ انسانی آشنا می‌کردید ، رسوم وحشیگری رو تقبیح می‌کردید و در کل به جای ساکت نشستن و شمردن تعداد قتل های ناموسی یه غلطی میکردید الان تعداد مقتولان بسیار کمتر از این بود . به جای ساکت نشستن و شمردن ، درهای مجلس رو با لگد بکوبید و این نماینده های دو درصدی را بیدار کنید تا با تغییر قوانین ظالمانه کنونی ، از مرگ قربانیان بیشتر جلوگیری شود.

  • محمد
    0

    لطفا از همین حاج آقا بپرسید خودش وقتی ازدواج کرد خانمش چند سالش بود

  • گل
    1

    منشا قتل ها دو چیزه:۱-ازدواج در سن پایین ۲- ازدواج اجباری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها