جانشین پلیس راهور ناجا خبر داد

افزایش چشمگیر تصادفات حمل و نقل باری در جاده ها

جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در ۹ ماه ابتدای امسال میزان تصادف در بخش حمل و نقل بار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش چشمگیر تصادفات حمل و نقل باری در جاده ها

سردار حسینی با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌ها و حمل و نقل بار و مسافر و تجاری در کشور، زمین پایه است، افزود: بنابراین ناوگان عمومی بار ومسافر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در نه ماه اول سال ۱۴۰۰ در بخش حمل و نقل عمومی بار بیش از ۳۷۰ میلیون تردد در کشور ثبت شده و این در صورتی است و البته بیش از ۳۲ درصد از ناوگان عمومی بار در سن فرسودگی است.

سردار حسینی ادامه داد: همین سن فرسودگی و مشکلاتی از قبیل گرانی لاستیک و قطعات و کیفیت پایین قطعات شرایطی را ایجاد کرده است که شاهد افزایش تعداد تصادفات، جانباختگان و مصدومان تصادف هستیم و متاسفانه افزایش چشمگیری در این مدت داشته است.

جانشین راهور ناجا افزود: برای حل این مسئله باید اقدام جدی و همه جانبه صورت بگیرد و سازمانی که مسئول و متولی نوسازی است باید به سرعت وارد شود، چون هر روز شاهد آن هستیم که آمار ۳۲ درصد فرسودگی در حال افزایش است و تعداد بیشتری از کامیون‌ها فرسوده می‌شود.

وی ادامه داد: باید حمایت‌ها در این زمینه از سوی سازمان‌های متولی برای ارتقای ایمنی افزایش یابد و حتما ناوگان حمل و نقل بار همانند ناوگان عمومی مسافر با سامانه سپهتن کنترل شود.

سردار حسینی گفت: اگر سامانه سپهتن به زودی در ناوگان حمل و نقل بار تجهیز شود، شاهد کاهش تصادف در این بخش خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها