زنان مشهدی از چاقوی این ۲ پسر وحشت داشتند

متهمانی که یکی از سرقت هایشان در فضای مجازی منتشر شده بود، دستگیر شدند.

زنان مشهدی از چاقوی این ۲ پسر وحشت داشتند

دو نفر بودند، سوار موتورسیکلت. آن ها با زیر نظر گرفتن یک شهروند که در حاشیه خیابان با تلفن همراه صحبت می کرد، در یک بزنگاه از غفلت این فرد سوءاستفاده کرده و گوشی تلفن همراه او را در کسری از ثانیه ربودند.

سارقان بی توجه به داد و فریاد مال باخته به سرعت از صحنه متواری شدند. آن ها گمان می کردند که با گریختن از محل هیچ کسی نمی تواند آن ها را شناسایی کند، غافل از اینکه لنز یک دوربین مداربسته در خیابان احمدآباد، چهره آن ها را ثبت کرده بود.

چند روز بعد نیز فیلم ضبط شده این سارقان مکار سر از فضای مجازی درآورد، ویدئویی که نشان می داد این سرقت در خیابان احمدآباد مشهد رخ داده است. اولین واکنش رسمی به این ویدئو از سوی رئیس پلیس مشهد رخ داد و سرهنگ حسین دهقان پور، از مأموران کلانتری احمدآباد خواست تا با اقدامات فنی، از جولان این زورگیران در خیابان های شهر جلوگیری کنند.

مأموران پیش از هر اقدامی به سراغ ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی رفتند. بررسی ها نشان داد که سارقان هر دو جوان هستند و با ماسک بهداشتی صورتشان را پوشانده اند و پس از ربودن گوشی یک مرد جوان از محل گریخته اند. شگرد به کار گرفته شده در این سرقت و چندین شکایت مشابه دیگر، حکایت از سریال گوشی قاپی های مجرمان داشت.

گوشی قاپی در بولوار بعثت مشهد

سرنخ های موجود در ویدئو به یاری تیم تجسس کلانتری احمد آباد آمد. مأموران که قصد داشتند با چهره زنی متهمان، آن ها را در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار پیدا کنند، ناگهان با گزارش لحظه ای یک مورد گوشی قاپی در بولوار بعثت روبه رو شدند و بدون لحظه ای تأمل در محل حاضر شدند.

با توجه به مشخصاتی که مال باخته در اختیار پلیس گذاشته بود، مأموران متوجه شدند که این سرقت هم از سوی متهمان تحت تعقیب انجام شده است.

هم زمان یک شهروند وظیفه شناس که هنگام سرقت در محل حضور داشت، اطلاعات مهمی در اختیار مأموران گذاشت، تا جایی که مأموران توانستند متهمان را ردزنی و آن ها را سوار بر یک موتورسیکلت در منطقه احمدآباد مشهد شناسایی کنند.

قسمت آخراز سریال گوشی‌قاپ‌های احمدآباد

این سارقان که همچون سایه خود را به مال باختگان نزدیک کرده و از آن ها سرقت می کردند، ناگهان متوجه شدند که خودرو گشت پلیس سایه به سایه آن ها را تعقیب می کند. واکنش فوری آن ها فرار بود، اما ناتوان در فرار پس از تعقیب و گریزی کوتاه در بولوار کلاهدوز کنترل موتورسیکلت را از دست داده و سقوط کردند.

آن ها که هیچ راه فراری نداشتند به منظور فرار از محاصره پلیس دست به جیب شدند و چاقو بیرون کشیدند، اما این حربه نیز در مقابل توان بالای مأموران کارساز نشد و متهمان دستگیر شدند.

اعتراف اولیه به چند فقره سرقت

متهمان به کلانتری منتقل شدند و بازجویی از آن ها آغاز شد. وجود ویدئویی که یکی از سرقت های آن ها را نشان می داد، راه هرگونه انکاری را بسته بود و متهمان به ناچار تاکنون به چهار فقره گوشی قاپی اعتراف کرده اند. هم زمان با آغاز تحقیقات درباره این پرونده با دستور مقام قضایی، مأموران کلانتری بانوان مشهد هم راز سرقت از زن های مشهدی را در ایستگاه های اتوبوس برملا کردند.

کشف ۸ گوشی سرقتی از کیف یک زن

مأموران کلانتری بانوان با دریافت گزارش سرقت از کیف زنان در ایستگاه های اتوبوس، تحقیقاتشان را آغاز کردند.

تیم گشت نامحسوس کلانتری بانوان در حالی که با بررسی سرنخ های موجود مشخصات ظاهری متهم را در اختیار داشتند، این زن را که داخل اتوبوس قصد ارتکاب سرقت داشت دستگیر کردند.

در بازرسی اولیه از وسایل همراه متهم که دارای سابقه کیفری است هشت دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، یک حلقه النگو و... کشف شد.

به گفته سرهنگ ابراهیم قربان زاده، فرمانده انتظامی مشهد، تاکنون پنج شاکی از متهم شکایت کرده اند. تحقیقات درباره این پرونده و کشف دیگر جرائم این متهم با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خاکی
    0

    واقعا مشهد اوضاع وحشتناکی داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها