۱۶شکارچی متخلف در کامیاران دستگیرشدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: در یک ماه اخیر۱۶ متخلف شکار و صید در مناطق و زیستگاه های طبیعی این شهرستان توسط محیط بانان دستگیر و خلع سلاح شدند.

۱۶شکارچی متخلف در کامیاران دستگیرشدند

 

سامان سیفی امروز (۱۵آذر) گفت:در یک ماه اخیر۱۶ متخلف شکار و صید در مناطق و زیستگاه های طبیعی شهرستان کامیاران توسط محیط بانان دستگیر و خلع سلاح شدند.

وی ادامه داد: از این شکارچیان 11 قبضه اسلحه شکاری که سه قبضه از این تعداد غیر مجاز بود و چندین مورد از ادوات شکار صید دیگر؛ کشف و ضبط گردیدکه با صورتجلسه موارد توسط واحد حقوقی تمامی متخلفان جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و حضور حیات وحش در مناطق پایین دست و حاشیه روستاها، متاسفانه عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به شکار حیات وحش می کنند.

وی تصریح کرد: به جهت پیشگیری از تخلفات شکار غیر مجاز و هر گونه تهدید حیات وحش، محیط بانان با حضور مستمر در منطقه و از طریق گشت های شبانه روزی وگشت پیاده و خودرویی، زیستگاه های حیات وحش را مورد رصد و پایش مستمر قرار می دهند.

وی افزود: خوشبختانه همکاری خوبی از سوی دوستداران حیات وحش در جهت شناسایی و معرفی شکارچیان غیرمجاز وجود داشته و جا دارد از همکاری و مشارکت جوامع محلی و همیاران محیط زیست تقدیر تشکر نمایم و از تمامی شهروندان عزیز نیز درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار، صید، زنده گیری و نگهداری حیات وحش، مراتب را به یکی از اداره محیط زیست شهرستان یا سامانه تلفنی 1540 اطلاع دهند.

سیفی با هشدار به متخلفان شکار و صید و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده اظهارکرد: به‌طور قطع محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران با هر گونه تخلف شکار و شروع به شکار و تعرض به عرصه‌های تحت مدیریت برخورد جدی و قانونی خواهد داشت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    آخ عزیزم حیف این تفنگای روسی پوکه پران منم یکیشوداشتم روسی پران بودنامردا ازم گرفتن البته من شکارچی نیستم دامدارهستم اطلاعات ازم گرفت هرشب خوابشومیبینم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها