نشت گاز مونوکسید در سالن نمایش

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نشت گاز مونوکسید کربن در یک سالن نمایش خبر داد.

نشت گاز مونوکسید در سالن نمایش

سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١:١٠ دقیقه شب گذشته یک مورد حادثه نشت گاز مونوکسید کربن در یک ساختمان در خیابان شریعتی خیابان ملک یه سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد. ایستگاه شماره ٧٣ به محل حادثه اعزام شد.ایستگاه در مدت زمان سه دقیقه به محل رسید.

وی ادامه داد: آتش نشانان در محل مشاهده کردند که محل حادثه یک ساختمان ده طبقه و اداری است که در طبقه منفی یک آن سالن تئاتر واقع شده است. ظاهراً در همین زمان نیز در محل در حال اجرای برنامه نمایش بودند.

وی با بیان اینکه در پی بد شدن حال چند نفر با آتش نشانی تماس گرفته شده بود گفت: نیروها که به محل رسیدند بلافاصله بررسی‌های لازم را آغاز کردند. پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص شد یک موتورخانه در مجاورت این سالن نمایش واقع شده که داخل محل مونوکسید کربن منتشر شده است. بخشی از این گاز به داخل سالن نمایش نیز نفوذ کرده بود.

وی ادامه داد: با احتیاط کامل نمایش متوقف شد و افراد حاضر در محل که بیش از ٧٠ نفر بودند به بیرون منتقل شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که نقص در عملکرد موتورخانه و به خصوص در دودکش‌ها باعث تولید و انتشار این گاز شده است.

وی گفت: اطلاع رسانی دیرتر می‌توانست وضعیت را وخیم تر کند.

ملکی گفت: حدود یک سال و نیم است که مراکز تجمعی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند. حالا که دوباره آغاز به فعالیت کردند این نگرانی وجود دارد که ایمنی وسایل گرمایشی به درستی بررسی نشود. اولا که اماکن اینچنینی نباید در طبقات منفی باشد، اما به غیر از این مسئله حتما باید به نکات ایمنی نیز توجه کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها