احتمال سونامی بعد از زلزله هرمزگان وجود دارد؟

رییس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه به احتمال زیاد این زمین لرزه اصلی در هرمزگان بوده است، گفت: احتمال سونامی در این منطقه کم است.

احتمال سونامی بعد از زلزله هرمزگان وجود دارد؟

 ایرج روحی در خصوص زلزله ۶.۴ ریشتری لافت در هرمزگان که در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز بعدازظهر به وقوع پیوست گفت: امروز دو زلزله به فاصله زمانی ۱۵:۳۷:۴ به بزرگی ۶.۴ و دومین زمین لرزه ۱۵:۳۸:۳۸ به بزرگی ۶.۳ریشتر رخ داد. این زمین لرزه به اصلاح زمین شناسان دوگانه است.

رییس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که این دو زلزله از کدام گسل نشات گرفته است، عنوان کرد: این دو زلزله نزدیک به گسل «زاگرس بلند» بوده است و احتمال می رود که زمین لرزه اصلی در این استان بوده است.

به گفته روحی، بعد از این زمین لرزه هم یک پس لرزه ۴ریشتری در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه و پس لرزه ۳ و ۹ ریشتری در ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه به وقوع پیوسته است.

رییس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: سابقه ای ندارد که در این منطقه سونامی رخ دهد و احتمال اینکه در این منطقه سونامی رخ دهد کم است.

وی افزود: اگر این زمین لرزه در دریای عمان بود احتمال سونامی وجود داشت.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها