اقتدار قوه قضائیه در برخورد جدی با برهم زنندگان امنیت مردم

وقتی راز سر به مُهر جنایت ۳ عضو یک باند سرقت مسلحانه، توسط بازپرس جوان برملا شد

اعضای باند سرقت های مسلحانه، درحالی با اتهام محاربه روبه رو هستند که دو روز پیش، در حضور مقام قضایی با خانواده مقتولان مواجهه حضوری شدند.

وقتی راز سر به مُهر جنایت ۳ عضو یک باند سرقت مسلحانه، توسط بازپرس جوان برملا شد

۲۹ مهرماه بود که ماجرای دستگیری سه شرور مسلح را که برای انجام نیت های پلیدشان و سرقت اموال مردم از گرفتن جان آنها ترسی نداشتند، منتشر و در آن گزارش اشاره شد که آنها برای یک طلافروش و راننده یک سواری شخصی را به ضرب گلوله به قتل می رسانند. هرچند از آنها هیچ ردی نبود اما از جایی که خون مظلوم پایمال نخواهد شد سرکرده باند حین سرقت پمپ آب از یک باغ ویلا دستگیر و راز سر به مهرجنایت این افراد با ورود قاضی امیر حسین جوانبخت،(بازپرس شعبه ویژه سرقت) برملا و تک به تک آنها توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی رد زنی و دستگیر می شوند.

از همین رو و برای انجام مرحله مواجهه حضوری متهمان با خانواده مقتولان ، سه شرور مسلح که توسط مقام قضایی به آنها اتهام محاربه تفهیم شد، به دادسرا منتقل و به سولات بازپرس پرونده پاسخ دادند و دیگر زوایای این جنایت روشن شد.

در ابتدا بازپرس پرونده موارد قانونی را به عاملان جنایت و خانواده مقتولان تفهیم کرد که خارج از چهارچوب مدنظر صحبت و یا اقدامی نکنند. در اولین گام از همسر طلافروش مشهدی که سارقان مسلح برای سرقت از محل کسبش او را یک ماه زیر نظر داشتند،خواست خواسته خود را بیان کند. این فرد هم بیان کرد: از مقام قضایی اشد مجازات را برای هر سه نفر درخواست دارم ،آنها جنایت کردند باید قصاص شوند. باید بگویند همسر من را به چه گناهی کشتند و او را سوزاندند، حتی پس از این جنایت یکی از این سه نفر که گوشی همسر من دستش بودوقتی من مدام با خط او تماس می گرفتم، گوشی را پاسخ داد مدعی شد که همسرت از ما برنج و روغن خریده برای پرداخت پولش به خیابان مصلی بیا، گوشی او راهم که جامانده باخودت ببر، بعد پشت تلفن زیرخنده زد.

بهانه مصرف مواد هم راه به جایی نبرد!

در ادامه بازپرس پرونده به یکی از اعضای باند به نام «حسن» که با خود کلاش حمل می کرد و به سوی هر دو مقتول شلیک کرده بود، گفت قیام کند و نحوه ارتکاب جنایت را تشریح کند. فرد جانی هم اینگونه شروع کرد: من در زمان شلیک به سوی مقتول ها تعادل روحی نداشتم،چون قبل از جنایت شیشه و مواد مخدر مصرف می کردم.

بازپرس امیرحسین جوانبخت صحبت های او را قطع کرد و از او پرسید اگر تعادل روحی نداشتی چرا به سمت دوستانت شلیک نکردی که عامل جنایت سکوت اختیار کرد.

متهم در ادامه گفت: اگر جواد (سرکرده باند) دستور می داد من شلیک می کردم. با حمایت جواد از سرخس به مشهد آمدم، اتاقی در حوالی شاندیز اجاره و آنجا ساکن شدم. هزینه و خرج زندگی را هم او می داد.

قرار ما از ابتدا این بود با پولی که از راه سرقت به دست می آورم با دختری که عاشقش بودم ازدواج کنم. از طرفی هرچه از سرقت به دست می آوردیم تقسیم به سه می شد و دو قسمت جواد و برادرش حسین و یک قسمت را هم به من می دادند. تا الان هم حدود ۱۵ میلیون تومان سهم من شده است.

در همین میان مادر راننده خودروی سواری که در پی مشاجره ای لفظی حین رانندگی به عامل جنایت به سوی فرزندش آتش گشوده بود، گفت: این جنایتکار و سرگرده باند به سمت پسرم آمدند و سلاح را به سینه او نشانه رفتند و یکی از آنها گفت من دستور می دهم بزن و حسن شلیک کرد، داد زدم که نزن بی وجدان، این فرد اگر تعادل روحی نداشت سه بار نمی پرسید بزنم و سر آخر سینه پسرم را هدف قرار داد.

هر سه نفر سلاح داشتیم، اسلحه ها را هم جواد (سرکرده باند) از استان های غربی خریداری کرد، او بود که به من شلیک کردن را آموزش داد. در یک مورد هم با لباس نظامی خودروای را سرقت کردم و به جواد تحویل دادم آنها هم پلاک جعلی روی آنها سوار می کردند

عامل شلیک که معمولا در اقدامات مسلحانه کلاش حمل می کرد باز هم ادامه داد: قبول دارم به سمت طلافروش و راننده خودروی سواری شلیک کردم اما نمی دانم چند گلوله به بدن آنها زدم!

هر سه نفر سلاح داشتیم، اسلحه ها را هم جواد (سرکرده باند) از استان های غربی خریداری کرد، او بود که به من شلیک کردن را آموزش داد. در یک مورد هم با لباس نظامی خودروای را سرقت کردم و به جواد تحویل دادم آنها هم پلاک جعلی روی آنها سوار می کردند.

در پایان صحبت های این فرد شرور، قاضی از سرکرده باند خواست تا او هم پشت میز متهم قرار بگیرد و تمامی ماجرارا شرح بدهد، جواد هم گفت: در این جنایت ها عقلم گرفته شده بود. قرار ما سرقت بود، نمی خواستیم آدم بکشیم.

سوزاندن جسد با حرارت 600 درجه ای!

قبل از اجرای نقشه سرقت طلا فروشی در حوالی مغازه مقتول مشغول خریدن اسباب بازی بودم که تنها بودن طلافروش و ضعف در سیستم ایمنی طلافروشی من را به فکر سرقت انداخت. حدود یک ماه ورود و خروج مقتول را بررسی می کردیم و حتی مسیر خانه او را هم در آورده بودیم. نقشه این بود که روز سرقت من که پشت فرمان 405 نشسته بودم در مکانی خلوت جلوی خودروی او بپیچم و با توقف خودرو راننده را به مکانی خلوت ببریم و کلیدهای مغاز و رمزها را بگیریم و طلاها را سرقت کنیم.

اما آن روز وقتی جلوی خودرو پیچیدم، دیدم طلافروش دستش را با دیدن اسلحه ها بالا برده ولی حسن سه یا چهار گلوله به او شلیک کرد. بعد از آن در عقب خودرو را باز کرد صندلی را پایین کشید و جنازه او را کمی جابجا کرد. برادرم هم همانطور که مقتول روی صندلی راننده بود پشت فرمان پرید و از محل دور شدیم. به سمت بلوار نماز رفتیم و میان کوه ها جنازه را از خودرو پایین کشیدم و روی زمین انداخیتم، کلیدها را از جیبش برداشتیم و به سراغ مغازه اش رفتیم اما رفت و آمد آنجا زیاد بود و نتوانستیم وارد طلافروشی شویم و دوباره به محل برگشتیم. در ادامه جنازه او را عقب خودرو خودش انداختیم و به حوالی گلبهار رفتیم. می خواستیم جسد را خاک کنیم بازعهم موفق نشدیم. مجبور شدیم جسد را داخل پلاستیک قرار دهیم و به داخل صندوق عقب 405 منتقل کنیم. به مشهد برگشتیم، یک روز جنازه همانجا بود و خودرو هم داخل یک انباری، تصمیم گرفتیم جسد را بسوزانیم. برای همان یک بشکه و مشعل آتش مخصوص ذوب کردن آلومینیوم برداشیم و دوباره به محل برگشتیم. جسد را با حرارت حدود ۶۰۰ درجه ای سوزاندیم و خاکستر بدن طلا فروش را هم با خاک مخلوط کردیم و کنار جاده پخش کردیم.

مدارک همراه او را هم با جسد آتش زدیم. قبلا از خانه ها سرقت می کردیم اما از زمانی که کرونا آمد و مردم از خانه هابیرون نمی آمدند به فکر سرقت از مغازه ها و ... افتادیم.

سرکرده باند ادامه داد: در مورد قتل خیابان دانشگاه ها هم که ۹ آبان سال گذشته بود، همه چیز سر یک درگیری لفظی ایجاد شد. دلیل آنکه من آنجا بودم قرار با حسن دیگر عضو باند بود. برای اجرای نقشه سرقت به آنجا آمده بودیم اما قبل آن من در خانه با اعضای خانواده ام دعوا کرده بودم و کمی عصبانی بودم، برای همین فحاشی بین من و مقتول ایجاد شد. وقتی ماشین مقتول در ترافیک پشت سرما قرار گرفت و راهی برای فرار نداشتیم من و حسن پیاده شدیم، می خواستم او را تهدید کنم، کلت را بیرون کشیدم و روی شقیقه اش گذاشتم، حسن از راه رسید و کلاش را به سمت مقتول نشانه رفت و من گفتم «به تو دستور می دهم بزن» او هم شلیک کرد.

در ادامه جلسه مواجهه حضوری دیگر عضو باند که برادر سرکرده باند بود، او هم به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: گوشی طلافروش را زمانی که همسرش تماس گرفت من جواب دادم، آن روز کیسه برنجی آورده بودم که روی سر طلا فروش بکشیم و با خودمان ببریم اما حسن شلیک کرد. یک تیر به سرش و دیگری هم به گلویش خورد. من بین پای مقتول نشستم و خودروی او را راه انداختم و به پشت بلوار نماز بردم. نقشه سرقت را هم از روی یک قطعه فیلم منتشر شده در اینستاگرام کپی برداری و اجرا کردیم. در پایان جلسه مواجهه حضوری، متهمان به بازداشتگاه منتقل تا دیگر مراحل قضایی پرونده هم طی شود.

منبع: قدس آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • فرزند پاک ایران آریایی
    0

    خداوکیلی اگه قوه قضائیه این موجودات خظرناک و مشابه اینها را اعدام نکنه باید اینها را بجان بستگان درجه 1 مدیران قوه قضائیه و قضات انداخت تا همین بلاهایی که سر طلافروش و راننده در آورده اند سر اونا در بیارند تا این حضرات به غیرت بیایند

    نظرات شما -
    • محمد رضا مرادی
      0

      واقعا چه حیوانات درنده خویی

  • ناشناس
    0

    محصولات نوبرانه نظام عدل اسلامی ناب!امنیت بی مانند و اقتدار موشکی و...!

  • حقگو
    0

    همین ها را نگه میدارن برای سرکوب و کشتار مردم بی دفاع در اعتراضات ازشون استفاده میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها