مسئولان رفتند، یخبندان ماند/ چادرنشینی زلزله زدگان چلگرد در آغاز فصل سرد

با سرد شدن هوا و سرمای شدید و زیر صفر در استان چهارمحال و بختیاری، ماندن زلزله‌زدگان در چادرهای اسکان اضطراری و طولانی شدن فرایند ساماندهی به وضعیت زلزله‌زدگان امری نامعقول است.

مسئولان رفتند، یخبندان ماند/ چادرنشینی زلزله زدگان چلگرد در آغاز فصل سرد

در هفدهم مهرماه امسال زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتری در کوهرنگ استان رخ داد که به گفته مسئولان بیش از 600 میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف معیشتی، کشاورزی، زیربنایی، مسکونی و معیشتی وارد شد.

در این زلزله خسارات عمده به بناها و ساختمان‌های مسکونی وارد شد و بسیاری از مردم مجبور به اسکان اضطراری در چادر شدند و تعدادی نیز به علت عدم استحکام بنا و احتمال خطر در پس‌لرزه‌ها در خانه‌های استیجاری اسکان موقت داده شدند.

اما در استان چهارمحال و بختیاری سرمای هوا از اواخر تابستان آغاز و به مرور در پاییز رو به سردی سوزناک کوهستانی می‌رود و اکنون با گذشت مهرماه و ورود به آبان ماه سرمای هوا شدیدتر شده است، تا جایی سرما در این استان شدید شده است که در ساعاتی حتی درجه هوا به کمتر از صفر هم می‌رسد، در این میان شهرستان کوهرنگ که در دمای پایین در استان و کشور زبانزد است سرمای بیشتری را تجربه می‌کند.

مردم شهرستان کوهرنگ در شرایط عادی نیز با مشکل تامین وسایل گرمایشی روبرو هستند با این اوصاف ماندن زلزله‌زدگان در چادرهای اسکان اضطراری و طولانی شدن فرایند ساماندهی به وضعیت زلزله‌زدگان امری نامعقول است که باید در اولویت دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

اسکان موقت در دست پیگیری است / 200 خانوار در چادرها اسکان داده شدند

مرتضی زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: اسکان موقت زلزله‌زدگان شهرستان در دست پیگیری است و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز پیگیر اعتبارات هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که آمادگی لازم برای احداث مسکن خود را دارند با تخصیص اعتبار می‌توانند اقدام به ساخت کنند، افزود: زلزله‌زدگانی که امکان اسکان موقت را دارند در خانه‌های عشایری روستاها که ساکنان آن‌ها قابل‌ استفاده است اسکان داده می‌شوند و با پرداخت هزینه اجاره آن‌ها می‌توان مشکل اسکان موقت را حل کرد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان داشت: مصوبه اعتبارات مورد نیاز برای اسکان موقت زلزله‌زدگان به هیأت دولت ارسال شده و مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هزینه مسکن استیجاری را از اعتبارات این بنیاد پرداخت کرده و با تخصیص اعتبارات مربوط به احداث مسکن زلزله‌زدگان این اعتبار جایگزین شود.

زمانپور با اشاره به شرایط آب و هوایی زمستان در شهرستان کوهرنگ عنوان داشت: در حال حاضر 200 خانوار در چادر اسکان اضطراری دارند و بیشتر آنان در بازفت هستند که نسبتا هوای مساعدتری دارد.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    به جای نمایش حضور؛ به دادآنهابرسید

  • فرزاد
    0

    امیدوارم لطف الهی شامل حال مسئولین ما شود تا ازاین راه کژی که پیش گرفته اند بازگردند وراه خدمت را پیش بگیرند مگر مال دنیا به کی وفا کرد ، عزیزان مسئول ، مال دنیا بجز اینکه شما یا هر کس دیگری را در گناه آلوده کند دست آوردی برایتان نخواهد داشت ، امیدوارم روزی فرا برسد که مسئولین با کفایتمان در کنار مردمشان باشند و ما ملت را مانند خانواده خودشان ببینند و به ما ملت هم حق زندگیه شرافتندانه را بدهند ، آمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها