مرگ دلخراش بانوی صخره نورد تبریزی

«زیبا اقامی» کوهنورد ۴۲ ساله تبریزی، هنگام خروج از طناب برای اتصال به طناب دیگر، بر اثر خطا در ارتفاعات عینالی تبریز سقوط کرد و جان باخت.

مرگ دلخراش بانوی صخره نورد تبریزی

جواد دواتگر، همسر زیبا اقامی به تشریح جزئیات این فرجام تلخ پرداخت و گفت: همسرم روز سه شنبه، ساعت ۱۲ بعد از ظهر به همراه همنوردانش به منظور تمرین به کوه عینالی(صخره ایلان اوچان) رفته و به دلیل نبود حمایت از پایین و در رفتگی طناب، از ارتفاع ۲۰ متری سقوط کرده و دو فرزند پنج و ۱۵ ساله خود محروم از مهر مادری ماندند.
وی ادامه داد: همسرم نزدیک به پنج سال ورزش کوهنوردی را به صورت متداوم انجام می داد و عضو باشگاه بود، همچنین قرار بود هفته بعد برای گرفتن مدرک کوهنوردی به همدان عازم شوند و دیروز به منظور آخرین تمرین به سمت کوه ها رفتند و چهره خشمگین کوهستان، تراژدی غمگینی به نام ماتم و اندوهی جانکاه را بر دل ما و فرزندان مان حک کرد.
دواتگر ابراز کرد: بی تردید همه کوهنوردان با عشق و علاقه به کوهستان سفر می کنند و مایل اند به سلامت به منازل خود بازگردند؛ اما خطری بالفطره در این ورزش وجود دارد که گاهی چون یک دام مهلک عمل می کند و پای کوهنوردان را در این ورطه به گرفتاری و مرگ می کشاند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از فوت هر کوهنوردی تراژدی بزرگی در خانواده هایشان و جامعه آغاز می شود که پایانی ندارد؛ اما طرز رفتار صحیح با آن و تحمل سختی های جبران ناپذیرش برای خانواده ها، دوستان و جامعه کوهنوردی بسیار حائز اهمیت است.

منبع: گسترش نیوز

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • پاتریوت
    1

    روح اون مرحوم شاد. و از خدا برای بازماندگانش طلب صبر میکنم. ولی من هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کوهنوردی باید اعلام کنم مرگ در کوهستان آرزوی ماست زیرا مرگ تقدیر همه ابنای بشر بوده و جای فراری از آن نیست من به شخصه مرگ در دامن طبیعت و کوهستان رو به مرگ با کرونا و داخل ماشین و سکته و انواع دیگر مرگ ترجیح میدهم. هیچکس نمیتواند بگوید این مرگ زودهنگام بود و .... مگر کشته شدگان همین پاندمی کرونا اخیر همگی از سنین بالا یا مجردها یا بی کس و کارها بود؟در هر سن و سال و جنس و زمان و مکان مرگ در کمین انسان بوده و هست. این بانوی کوهنورد هم مرگ خود را اینگونه انتخاب کردند. امیدوارم روحشون در کمال آرامش به دیدار معبود ازلی نایل گردد.

  • مومیایی
    1

    زن روحت شاد وقتی ۲تا بچه داری دیگه کوه نوردی چیه بشین سر زندگیت خدایا خودت رحم کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قضاوت نکنیم دیگران را....

  • سامی
    0

    واقعا حیف ازافتخارات کشور کم بشه روحش شاد یادش گرامی باد.

  • علی
    0

    همه از خداییم وبسوی او باز می گردیم خداوند رحمت کند وبه بازماندگانش صبر عنایت فرماید

  • ناشناس
    0

    من به ایشون احترام می‌گذارم ولی چون خودم بچه 12 ساله دارم میدونم که اگه بمیرم کسی رو ندارم که بچه ام رو نگه داره کارهای خطرناک نمیکنم. مگه زمانش برسه. وقتی مادر یا پدری بیشتر باید مراقب باشی چون پناه بچه ها پدر ومادره. خدا همه مردم رو ازبلا ومریضی حفظ کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها