3 کشته و 2 مجروح در یک تیراندازی در آمریکا

تیراندازی در منزلی در یکی از شهرهای ایالت ویسکانسین در آمریکا سه کشته و دو مجروح برجای گذاشت.

3 کشته و 2 مجروح در یک تیراندازی در آمریکا

در پی تیراندازی در منزلی در شهر «کنوشا» در جنوب شرقی ایالات ویسکانسین در غرب ایالات متحده در چهارشنبه شب به وقت تهران ، سه نفر کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» پلیس کنوشا اعلام کرد که این تیراندازی که سه شنبه شب به وقت محلی رخ داد هیچ تهدیدی برای منطقه ندارد و هیچ مظنونی تحت تعقیب نیست. پلیس اطلاعات چندانی از سن ضاربان این حادثه را اعلام نکرده است.

یک نفر از مجروحان این تیراندازی توسط امدادگران آتش نشان ی کنوشا از محل حادثه به دبیرستانی منتقل شد و از آنجا یک بالگرد امدادی فرد آسیب دیده را به بیمارستان منتقل کرد. یک مجروح دیگر نیز به بیمارستان انتقال داده شده که حال وی وخیم است.

این تیراندازی، دومین مورد در سال جاری در کنوشا است. در ۱۸ آوریل، یک فرد مسلح در یک مشروب فروشی در شمال کنوشا تیراندازی کرد که طی آن سه نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

خشونت مسلحانه بخصوص تیراندازی‌های کور، چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان آمریکا است. بسیاری از کارشناسان آزادی حمل سلاح را یکی از دلایل این بحران می‌دانند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

چندی قبل نیز در جریان تیراندازی در مسابقه فوتبال دبیرستانی در ایالت آلاباما آمریکا، دست‌کم چندین نفر زخمی شدند و حال یکی از قربانیان وخیم اعلام شد. حادثه تیراندازی در استادیوم شهر موبیل در جریان بازی فوتبال بین دو دبیرستان در این منطقه، ویلیامسون و ویگور، رخ داد. یکی از رسانه‌های محلی تایید کرد که دست‌کم چهار گلوله در جریان این بازی شلیک شده است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها