کاهش ۳۲ درصدی آمار خودکشی در کانادا در سال اول همه‌گیری کرونا

بر اساس یک گزارش جدید، علیرغم تعطیلی‌ها و قرنطینه در دوران کرونا و افزایش شدید بیکاری، آمار خودکشی در کانادا در سال اول همه گیری کرونا در مقایسه با سال قبل از آن ۳۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۳۲ درصدی آمار خودکشی در کانادا در سال اول همه‌گیری کرونا

به گزارش گلوب اند میل، مطالعات منتشره در مجله انجمن سلطنتی پزشکی نشان می‌دهند که این پایین‌ترین میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در کانادا در بیش از یک دهه است.

راجر مک اینتایر، استاد روانپزشکی و داروشناسی دانشگاه تورنتو می‌گوید: «این یک یافته قابل توجه است که ما در این دوره زمانی بد شاهد این کاهش بودیم.»

دکتر مک اینتایر می‌گوید: «این یافته به ما می‌گوید کارهایی هست که ما می‌توانیم انجام دهیم. ما نیازی به پذیرش نرخ خودکشی نداریم بلکه باید دوباره فکر کنیم که چگونه از دیدگاه سیاستگذاری به این موضوع نزدیک می‌شویم.».

دکتر مک اینتایر و نویسندگان همکارش معتقدند که مزایای مالی با بودجه دولت و افزایش حمایت از سلامت روانی، ایجاد حس امنیت در این کشور را به ارمغان می‌آورد.

در این گزارش که براساس داده‌های اداره آمار کانادا درخصوص نرخ خودکشی در طول نزدیک به ۱۱ سال تهیه شده، آمده است: «نتایج ما حاکی از آن است که مداخلات دولت که به طور گسترده کاهش ناامنی در حوزه اقتصادی، مسکن، سلامت و خدمات روانی به موقع را هدف قرار داده باید به عنوان بخشی از یک استراتژی ملی کاهش خودکشی، نه تنها در طول بلکه پس از پایان کرونا در اولویت قرار گیرد.»

در این گزارش اشاره شده است در حالی که پریشانی روانی و افکار مردم در مورد خودکشی افزایش یافته، این موضوع به مرگ‌های بیشتری منجر نشده است.

تایلر بلک، روانپزشک و متخصص خودکشی در ونکوور که در مقاله فعلی مشارکت داشته، می‌گوید: «سلامت روان با نرخ خودکشی رابطه دارد، اما این همه ماجرا نیست. بسیاری از افرادی که بر اثر خودکشی می‌میرند در دنیای واقعی مشکلاتی دارند؛ چه مشکلات در روابط، چه مشکلات مالی و چه مشکلات سلامتی.»

دکتر بلک می‌گوید: «ارتباط قوی بین فکر کردن به خودکشی و مرگ در سطح فردی وجود ندارد.»

نرخ خودکشی در کانادا از ۱۰،۸۲ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از مارس ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ به ۷٫۳۴ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ۱۲ ماه اول همه گیری کرونا کاهش یافت. این در حالی است که متوسط نرخ بیکاری ماهانه این کشور از ۵٫۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۹٫۵ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید.

دکتر بلک می‌گوید کاهش نرخ خودکشی در کانادا آینه‌ای از دیگر کشورهای با درآمد متوسط به بالا است. یک فراتحلیل که در ماه آوریل در لانست منتشر شد، روند خودکشی در ۲۱ کشور را در طول ماه‌های اولیه همه گیری کرونا مورد بررسی قرار داد. در این گزارش هیچ مدرکی مبنی بر افزایش نرخ خودکشی یافت نشد و حتی کاهش نرخ خودکشی در ۹ منطقه، از کره جنوبی تا لایپزیگ آلمان، تا نیو ساوت ولز استرالیا ثبت شده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ،،،،
    0

    افزايش چند دزصدى درايران،،،

  • محسن ازغدی
    0

    خودکشی و مردن در ایران اتفاقی ساده و پیش پا افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها