کشف جنازه اکبر طاهری در قله دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از چگونگی عملیات جستجوی پیکر کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند خبر داد.

کشف جنازه اکبر طاهری در قله دماوند

جمشید نیک زاد اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر مفقودی کوهنورد ۶۵ ساله مشهدی به نام اکبر طاهری در تاریخ ۱۴ شهریور در قله دماوند ، بلافاصله تیم امدادی جمعیت‌ هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعلام شده در ضلع غربی دماوند اعزام و عملیات جستجو تا قله را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه جستجو جهت نجات این کوهنورد در تاریخ ۱۶ شهریور نیز ادامه داشت، تصریح کرد : در روز ۱۵ شهریور یک تیم چهارنفره نجاتگران این جمعیت از پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به یال غربی اعزام و جستجو را ادامه دادند و این تیم نیز در روز ۱۷ شهریور به پایگاه بازگشت.

پایان عملیات جستجوی کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل خاطر نشان کرد : در تاریخ ۱۸ شهریور و با توجه به شواهد کوهنوردان حاضر در منطقه، این فرد در ضلع شمالی دیده شد و مجددا یک تیم چهار نفره به یال شمالی دماوند اعزام و تا ارتفاع ۳۹۰۰ متری صعود انجام شد که پس از دیدن فرد مذکور در ضلع غربی بلافاصله تیم آب مسیر شمالی به پایگاه بازگشت.

نیک زاد با اشاره به جمع آوری اطلاعات لازم گفت: پس از جمع آوری اطلاعات مشخص شد فردی در ارتفاع ۵۱۰۰ متر ضلع غربی سقوط و هیچ‌گونه علائم حیاتی ندارد، در تاریخ ۱۹ شهریور تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در پایگاه امدادی رینه به ضلع غربی اعزام و پس از صعود به ارتفاع ۵۱۷۰ به همراه عوامل بومی منطقه جسد این کوهنورد را تا ارتفاع ۳۴۰۰ متر پارکینگ غربی انتقال و در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جسد تحویل پاسگاه پلور شد.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • .
    0

    خدا از این احمق ها که بچه های هلال احمر رو هم بخصوص در سرمای زمستان به زحمت و حتی مرگ می اندازند نگزرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خیلی بی ادبی انسانیت هم خوب چیزیه چهل سال اموزش و پرورش و کسانی که وظیفه فرهنگی این جامعه رو داشتن این نتیجه کارشونه صفر من نیخوام و نمیتونم شما رو با داشتن این فرهنگ قضاوت کنم تسلیت به خانواده طاهری روحش شاد

    • .
      0

      این همه بیابون خدا، برید تا ته دنیا. وقتی میگن هوا بده نرید دیگه

    • ..
      0

      منفی اشتباهی دادم ببخشید. یه زارت هم برات فرستادم که خوشبختانه خبرفوری درج نکرد باز هم ببخشید.

    • بهمن
      0

      اولا احمق خودتی که تو یک خط جمله غلط املایی داری ، ثانیا تا همیشه خود بچه های کوهنورد برای امداد نجات و یا پیدا کردن جسد همنوردشون میرن و در انتها غیورمردان حلال احمر برای عکس گرفتن و بردن جسد و یا مصدوم حضور دارن ، اگه به عکس همین مطلب هم دقت کنید لباس و تجهیزات امدادگر حلال احمر چیزی نیست که برای صعود به ارتفاعات بالای پنج هزار متر مناسب باشه ( مقایسه کنید با لباس و تجهیزات کوهنورد حاضر در تصویر ) ثالثا احمق جان وقتی نفهمی در مورد چیزی که نمیفهمی نظر نده .

    • معلّم دیکته قلابی به بهمن
      0

      هلال احمر درسته نه حلال احمر

  • مهدی
    0

    خدا رحمتت کنه آخه نونت کمبود آبت کمبود تنها رفتنت تو ارتفاع5100چی بود هم خانواده داغ دار شد هم این همه سختی ب گروه حلال احمر دادی روحت شاد

  • حسین
    0

    ...توهین به یک ورزشکار که دستش از دنیا کوتاه شده کار درستی نیست... ...خدا بیامرزه و رحمتشکنه و به خانوادش صبر و بردباری بده...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها