ترفند برنده شدن در مسابقه صداوسیما باز هم قربانی گرفت؛ این بار 196میلیون تومان

یکی از شهروندان ملایری به پلیس فتا مراجعه و شکایتی را مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حسابش مطرح کرد و توضیح داد در چند مرحله مبلغ 196 میلیون تومان از حسابش سرقت شده است.

ترفند برنده شدن در مسابقه صداوسیما باز هم قربانی گرفت؛ این بار 196میلیون تومان

پس از طرح این شکایت بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد کلاهبرداران با روش تماس صوتی در پیام‌رسان واتس‌اپ و به بهانه برنده‌شدن جایزه 9 میلیون تومانی از طرف صداوسیما، شاکی را فریب داده و اطلاعات لازم را از وی گرفته و اقدام به فعال‌سازی همراه‌بانک شاکی روی تجهیزات رایانه‌ای خود کرده و پس از آن با دسترسی به حساب‌های بانکی شاکی، وجوه موجود در حساب‌های بانکی او را خالی کرده‌اند.

با ردزنی‌های پلیس مبالغ برداشت‌شده از حساب شاکی شناسایی و به حساب شاکی عودت داده شد و پس از آن، شناسایی کلاهبرداران در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتای استان همدان، دراین‌باره گفت: شهروندان مراقب باشند کلاهبرداران با برقراری تماس صوتی در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی یا ارسال پیامک به بهانه‌های مختلف ازجمله برنده‌شدن در مسابقه یا دریافت جایزه، از شما می‌خواهند برای دریافت جایزه به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک مراجعه کنید یا با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی یا تمام اطلاعات کارت اعتباری شما را دریافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب شما می‌کنند.

منبع: شرق

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بله
    0

    ما ملت امام حسینیم، همه دزد و کلاهبردار

  • کریم
    0

    نتیجه ۴۳ سال حکومت آخوندی ، آنها که برای مردم موعظه می کنند ولی خودشان به ان اعتقادی ندارند و ان کار دیگر می کنند ؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها