اعدام نشدن مرد شیرازی پس از قتل خانوادگی/ ۲۱ سال کابوس شبانه پایان یافت

رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد و گفت: با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فسا خانواده مقتول پس از ۲۱ سال اعلام رضایت کردند.

اعدام نشدن مرد شیرازی پس از قتل خانوادگی/ ۲۱ سال کابوس شبانه پایان یافت

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اظهار داشت: سال ۱۳۷۹ در یک درگیری و نزاع، فردی به قتل رسید که پس از این حادثه اختلافات شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل رخ داد و باعث ناآرامی در محل سکونت این خانواده‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: خوشبختانه تلاش و کوشش رئیس، دادستان و اعضاء شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان فسا به ثمر نشست و خانواده مقتول از حق خود گذشتند و با عفو و بخشش بی‌قید و شرط، قاتل از قصاص نجات یافت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عفو و گذشت یکی از نشانه‌های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است، باید از اقدام خداپسندانه و کریمانه اولیای دم که نشان از ایمان و صبر آنهاست و سبب ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌گردد، تجلیل و تکریم نمود.

رئیس دادگستری استان فارس با تقدیر از تلاش مصلحین وحکمین قرآنی افزود: بدون شک دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، ریش سفیدان محلی، افراد دارای پایگاه اجتماعی و معتمدین توفیق بیشتری در تعیین تکلیف سریع‌تر زندانیان خواهد داشت.

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد
    1

    عفو و گذشت های بی مورد سبب افزایش قتل در جامعه شده شاید بجای عفو و گذشت یک درجه تخفیف مناسب باشد

  • ناشناس
    1

    بخشش قاتلی که با نقشه و آگاهی کسی رو کشته معنا ندارد...مجازات قتل عمد حتا در صورت گذشت ولی دم باید حداقل ۳۰ سال زندان باشد....هر نوع قتلی که باشد...آدم کشتن که شوخی نیست...امیدوارم جمهوری اسلامی قبح این یک مورد را نشکند

  • ناشناس
    1

    عفو کردن قاتل معنی ندارد...حداقل طرف را ۳۰ سال زندان بیندازید...آدم کشتن مگر شوخی است...قتل را هم مثل اختلاس نکنید که انقدر برخورد نکردید تا فراگیر شد

  • ناشناس
    1

    لطفا در باره قاتلین وجانیان عفو وبخشش به خرج ندهید.جامعه هر سال بیشتر از قبل از دست افراد انسان نما در معرض نا امنی است.اگر هم مورد بخشش قرار گرفتند در همان زندان تا آخر عمر بماند.کسی که یکبار جنایت کند میتواند دوباره آنرا تکرار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها