۶ کشته و زخمی در تیراندازی بوستون آمریکا

تیراندازی در بوستون مرکز ایالت ماساچوست آمریکا یک کشته و پنج زخمی برجا گذاشت.

۶ کشته و زخمی در تیراندازی بوستون آمریکا

شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز از بوستون گزارش داد: یکی از شاهدان تیراندازی شب گذشته را به مانند میدان نبرد توصیف کرد. پلیس در اینجا در خیابان ایرما است، اما بسیاری از ساکنان به خاطر حوادث شب گذشته شگفت زده هستند.

پلیس بوستون گفت، نیمه شب بعد از هشدار سیستم شناسایی تیراندازی به این حادثه پاسخ دادند. آن‌ها زنی را یافتند که به خاطر تیراندازی مجروح شده بود، اما در محل کشته شد. پنج نفر دیگر هم در همین حادثه زخمی شدند، اما انتظار می‌رود که آن‌ها زنده بمانند.

در یکی از این خانه‌ها در خیابان ایرما شب گذشته جشنی برای استقلال جامائیکا برگزار شده بود. یکی از حاضران این جشن به من گفت که تیراندازی همه را شوکه کرد.

هنوز هیچ خبری درباره بازداشت عاملان منتشر نشده است و پلیس بوستون ترغیب کرده است هر کس اطلاعاتی دارد در اختیار آن‌ها قرار دهد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

با وجود اینکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی را که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند، در خود جای داده است.

منبع: صدا و سیما

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها