باند فروش گواهی نامه و کارت های ملی جعلی متلاشی شد

نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت مشهد سرهنگ قلابی مسلحی را دستگیر کردند که سرکردگی یک باند فروش گواهی نامه کارت های ملی جعلی را به عهده داشت.

باند فروش گواهی نامه و کارت های ملی جعلی متلاشی شد

ماموران پلیس اطلاعات و امنیت مشهد، هنگام رصد فضاهای مجازی به ماجرای دریافت گواهی نامه و کارت های ملی از طریق غیرقانونی رسیدند و با حساسیت خاصی آن را پیگیری کردند. نیروهای پلیس که وارد عملیات اطلاعاتی شده بودند با استفاده از تجربیات سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) دامنه عملیات را زمانی گسترش دادند که سرنخ هایی از مرد 36 ساله مسلح نیز به دست آمد.

ماموران انتظامی در کمتر از چند ساعت مخفیگاه مردی را شناسایی کردند که خود را سرهنگ نیروی انتظامی معرفی می کرد و از این طریق طعمه‌هایی را برای فروش اسناد و مدارک جعلی به دام می انداخت.

آنان با جمع آوری این اطلاعات و با هماهنگی های قضایی، موفق شدند مرد 36 ساله را که قاسم نام دارد در یک عملیات ضربتی در حالی دستگیر کنند که علاوه بر لباس های فرم و درجه سرهنگی نیروی انتظامی یک قبضه کلت جنگی به همراه مقادیری مهمات نیز از وی کشف شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم، 10 قطعه کارت ملی جعلی به همراه اسناد و مدارک دیگر به دست آمد.

بررسی‌ها بیانگر آن بود که متهم با شناسایی متقاضیان غیرقانونی گواهی نامه و کارت ملی، مبالغ هنگفتی را از آنان دریافت می کرد.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان این که تاکنون 30 تن از شاکیان و طعمه های وی با مراجعه به پلیس اطلاعات و امنیت مشهد از وی شکایت کرده اند، گفت: در ادامه این عملیات 3 نفر دیگر از همدستان این سرهنگ قلابی در حالی به چنگ قانون افتادند که با پرسه زنی در اطراف مراکز راهنمایی و رانندگی یا ادارات دولتی افراد متقاضی را شناسایی و به سرکرده باند معرفی می کردند.

سرهنگ دهقان پور تصریح کرد: تحقیقات پلیس نشان داد: سرکرده باند با پوشش انتظامی و در حالی که سلاح جنگی در دست داشت، خود را به عنوان افسر ارشد انتظامی به طعمه ها نشان می داد و پس از جلب اعتماد، پول‌های اخاذی شده را به حساب زن صیغه ای‌اش واریز می کرد که شناسایی نشود. وی گفت: تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

منبع: خراسان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها