افشای کلاهبرداری نیم میلیاردی هنگام دریافت وام ازدواج

مرد شیاد که با سوء استفاده از مدارک هویتی یک زن و دریافت دسته چک به نام وی 500 میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

افشای کلاهبرداری نیم میلیاردی هنگام دریافت وام ازدواج

پانزدهم فروردین پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از سوی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 12 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی فرستاده شد.

مفاد پرونده حاکی از آن بود که یک شهروند خانم شکایتی مبنی بر جعل و کلاهبرداری مطرح کرده است.

شاکی در اظهاراتش گفته بود: چند سال پیش در تهران جویای کار بودم و از طریق آگهی با فردی به اسم نادر آشنا شدم. او عنوان کرد که من را در واحد حسابداری شرکت استخدام می‌کند اما باید حساب جاری نزد بانک داشته باشم.

من هم به ناچار حساب جاری افتتاح کردم و مدارک هویتی‌ام را در اختیار شرکت او قرار دادم و بعد از مدتی با بیان این مطلب که می‌خواهد اقدامات شرکت را وسعت ببخشد، دو شرکت به نام بنده به ثبت رساند.

متهم با مدارکی که از بنده در اختیار داشته مبادرت به افتتاح حساب جاری نزد سایر بانک‌ها کرده و سپس اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده است البته بنده زمانی متوجه این موضوع شدم که برای اخذ وام ازدواج به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم به نام من چک‌های متعدد زیادی در حدود 500 میلیون تومان صادر و از مردم کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران در تشریح این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت اقدامات مجرمانه متهم، مراتب در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و برای شناسایی محل اختفای متهم، اقدامات پلیسی لازم انجام شد و در نهایت خانه متهم در حوالی خیابان فردوسی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

نادر منکر اتهامات وارده بود، اما در مراحل بعدی اعتراف کرد و مشخص شد دارای چندین فقره سابقه جعل، سوء استفاده از سند مجعول و صدور چک بلامحل است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اتمام تحقیقات و اعتراف صریح متهم، با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 12 تهران نادر به اتهام جرم کلاهبرداری روانه زندان شد.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها