١٥ نفر از حریق ۲ مجموعه مسکونی در مشهد نجات داده شدند

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد از وقوع آتش سوزی در ۲مجموعه مسکونی و نجات ١٥ نفر خبر داد.

١٥ نفر از حریق ۲ مجموعه مسکونی در مشهد نجات داده شدند

مهدی رضایی افزود: نخستین آتش سوزی در طبقه سوم یک آپارتمان مسکونی پنج طبقه در بولوار هدایت مشهد رخ داده بود.

وی اضافه کرد: حریق در یک منزل مسکونی ۸۰ متری رخ داده بود و ساکنان به دلیل دود گرفتگی شدید منازل به پشت بام پناه برده بودند که بلافاصله امدادگران و آتش‌نشانان ضمن تقسیم به چند گروه ضمن انتقال ساکنان به مکان امن، این آتش سوزی را مهار کردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشان ی مشهد گفت: در این عملیات، نیروهای امدادی پنج نفر از ساکنان را پس از اتمام عملیات از پشت بام به سطح زمین منتقل کردند.

رضایی افزود: بررسی های اولیه حاکی است که حریق در کولر گازی منزل، دلیل آتش سوزی اعلام و آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل منزل آسیب دیده و محیط پیرامونی محل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد در ادامه از نجات ۱۰ نفر از جمله یک معلول توسط آتش نشانان در پی حریق یک آپارتمان مسکونی در غرب مشهد خبر داد.

رضایی افزود: حریق در طبقه چهارم یک آپارتمان مسکونی پنج طبقه در بولوار اقدسیه رخ داده بود و ١٠ نفر در میان دود آتش محبوس شده بودند.

وی ادامه داد: آتش نشانان و نجاتگران به ۲ گروه تقسیم شده و گروه اول ضمن نجات ساکنان، ۱۰ نفر از افراد حاضر در این مجموعه مسکونی که بین آنها یک زن معلول هم وجود داشت را به محلی امن منتقل کردند و گروه دوم نیز همزمان اقدام به مهار کامل آتش سوزی این منزل مسکونی کردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: در این آتش سوزی به ساکنان آسیبی وارد نشد و آتش نشانان اعزامی پس از اتمام عملیات ضمن ایمن سازی محل حادثه و انجام عملیات تهویه و رفع دودگرفتگی طبقات این آپارتمان به ماموریت خود پایان دادند.

رضایی افزود: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

هزار و ٨٠٠ آتش نشان در ٥٤ ایستگاه آتش نشانی کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها