چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

نصب آینه در کابین آسانسور می‌تواند از سقوط افراد جلوگیری کند.

چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

شهرام مومنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با توجه به اهمیت بحث‌های ایمنی در زندگی امروزی گفت: بیان مسائل ایمنی برای اجرا و نهادینه شدن در میان اقشار مختلف جامعه از ضروریات این سازمان برای آموزش شهروندی است.

او با یادآوری خاطره تلخ و غم انگیز حوادث آسانسور‌ها به خصوص حادثه شب ۲۳ تیر ۱۳۹۵ به واسطه تغییر ناگهانی کابین آسانسور و سقوط و مرگ دلخراش یک مادر ۶۰ ساله از طبقه چهارم آپارتمان واقع در بلوار شهید بهشتی افزود: توجه به نکات ایمنی در زندگی همواره نجاتبخش است.

رئیس آتش نشان ی رشت با اشاره به دلائل نصب آینه در کابین آسانسور اظهار داشت: یکی از دلائل این است افرادی که سراسیمه و با عجله درب طبقه را باز می‌کنند، اگر تصویر خود را ندیدند سوار آسانسور نشوند.

مومنی ادامه داد: زیرا ممکن است کابین آسانسور به دلیل نقص فنی در طبقه قرار نگیرد و درب طبقه به اشتباه باز شود و آینه در این مواقع می‌تواند از سقوط افراد جلوگیری کند.

او یادآور شد: در ابتدا نصب آینه در آسانسور‌ها دلیل روانی داشت، شاید از دیگر الزامات نصب آینه نشان دادن فضای بیشتر آسانسور، کنترل فضای کابین توسط مسافر، چک کردن و بازبینی ظاهری خود مسافران، زیبایی کابین آسانسور، رفع شکایت ناشی از کسالت و بی حوصلگی مسافران از کندی حرکت کابین آسانسور‌ها و ... بود، ولی خوشبختانه این دلایل منجر به اتفاق مهم و حیاتی برای کاربران آسانسور‌ها شد.

رئیس آتش نشانی رشت تصریح کرد: این روز‌ها سرعت بالای زندگی منجر به آن شده که زمان سنجی درونی شهروندان از تعادل همیشگی خارج شود و با توجه به تعجیل در امورات روزمره، دقت بسیار کمتری به بحث‌های ایمنی صورت گیرد.

مومنی تأکید کرد: بنابراین افرادی که با عجله درب آسانسور را باز می‌کنند، اگر تصویر خود را در آینه ندیدند، به دلیل احتمال نقص فنی وارد نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ❤شراره خانم ❤
    0

    آینه واسه این میذارن که خودمون را ببینیم آرایشمون و موهامون را درست کنیم وقتی میاییم پایین مرتب باشیم ولی بعضی وقت ها پسر همسایه ها تو آسانسور مزاحم میشن . آدم گیر میوفته هیچ کاریم نمیتونیم بکنیم

    نظرات شما -
    • سید
      0

      وقتی پسر ها میان تو آسانسور شما زود خارج بشوید لباس های گشاد بپوشید و زیاد آرایش نکنید مشکل برطرف میشود

  • شیدا
    0

    چادر بپوش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها