انبار ‌۱۲ میلیارد ریالی احتکار کالاهای اساسی در بوکان کشف شد

فرمانده انتظامی بوکان گفت: محل انباشت انواع کالاهای اساسی احتکار شده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

انبار ‌۱۲ میلیارد ریالی احتکار کالاهای اساسی در بوکان کشف شد

سرهنگ سلمان حیدری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با احتکارکنندگان کالاهای اساسی و مصرفی مردم، ماموران انتظامی بوکان موفق به شناسایی و کشف انبار احتکار کالاهای اساسی در یکی از مناطق سطح این شهر شدند.

وی ادامه داد: با همراهی شهروندان و با انجام اقدامات فنی پلیسی انبار مورد نظر شناسایی و پس از هماهنگی های لازم در بازرسی از این انبار، ۲۵۹ قلم کالای اساسی از جمله آبلیمو، کمپوت، مواد شوینده و بهداشتی، آبمیوه ، رب گوجه فرنگی، سویا، تن ماهی، نمک و چندین قلم دیگر که به عنوان ارزاق عمومی محسوب می شود کشف شد.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان، ارزش ریالی اقلام کشف شده بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: این انبار طبق دستور قضایی پلمب و عامل یا عاملان اصلی نیز تحت تعقیب قانونی قرار دارند.

سرهنگ حیدری با تاکید بر برخورد قاطعانه با محتکران از شهروندان خواست تا در صورت شناسایی عاملان اخلال در نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس و یا ۱۲۴ به اداره صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

برخی افراد سودجو در ماه های اخیر اقدام به احتکار کالا کرده اند که تاکنون ده ها مورد از آنها در آذربایجان غربی کشف شده است.

این نخستین انبار احتکار کالاهای اساسی و پرمصرف در این حجم در شهرستان بوکان است که تاکنون کشف شده است.

بوکان از جمله شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که به دلیل نزدیکی به مرز سالانه کالاهای قاچاق فراوانی در آن کشف و ضبط می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها