انفجار کارگاه در زرقان ٥ مصدوم به جای گذاشت

رئیس اورژانس فارس از انفجار کارگاه (شارژ کپسول گاز LPG) در شهرستان زرقان خبر داد و گفت: این حادثه ٥ مصدم به جای گذاشت.

انفجار کارگاه در زرقان ٥ مصدوم به جای گذاشت

محمدجواد مرادیان عصر پنج‌شنبه ٣٠ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: ساعت ۱۶ امروز انفجار یک کارگاه در موقعیت مکانی زرقان، اتوبان- پشت باغ پیچک به مرکز پیام اورژانس اعلام و بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

او افزود: این حادثه تاکنون ۵ مصدوم داشته که دچار سوختگی شده‌اند و خوشبختانه فوتی گزارش نشده است.

به گفته رئیس مرکز اورژانس فارس، مصدومان این حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز منتقل شده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز نیز در تشریح جزئیات این انفجار بیان کرد: این کارگاه غیرمجاز اقدام به سوخت گیری و انبار سیلندرهای گاز LPG کرده بود.

محمدهادی قانع اظهار کرد: با توجه به حضور آتش نشانان زرقان و لپویی در محل دو ایستگاه آتش نشانی ۱۵ و ۳ به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شوند.

او گفت: آتش سوزی در یک گاراژ ۱۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندر های ال پی جی فعالیت می کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع در اوزان مختلف در آن نگهداری می‌شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: در کنار این گاراژ یک تعمیر گاه بزرگ خودروهای سنگین قرار داشت که ایجاد شعله در تعمیر گاه و انتشار بیش از حد گاز ال پی جی در زمان شارژ یک کپسول خودرویی در فضا منجر به انفجار شدید لحظه ای شده بود.زمانی که نیروهای امدادی به محل رسیدند چندین انفجار هم در آنجا رخ داده بود و کاملاً سیلندرها و فضای گاراژ شعله ور بودند.

قانع اضافه کرد: سه دستگاه خودرو سواری در کنار سیلندرهای واقع در گاراژ و سه تریلی در تعمیر گاه مجاور قرار داشتند که تقریباً همه خودروها شعله ور بودند و احتمال سرایت و گسترش بیشتر و انفجار بقیه سیلندرها وجود داشت.

او بیان کرد: این حریق هولناک ۴ شهروند شامل دو آقا، یک کودک و یک خانم را نیز دچار سوختگی کرده بود که قبل از رسیدن آتش نشانان شیراز به مراکز درمانی منتقل شده بودند.تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند.

قانع عنوان کرد: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند. در حال حاضر آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها