واژگونی تانکر حامل الکل در مسیر بوئین زهرا - ساوه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: تانکر حامل الکل در مسیر بوئین زهرا - ساوه واژگون شد.

واژگونی تانکر حامل الکل در مسیر بوئین زهرا - ساوه

یک خودروی تانکردار حامل الکل دیشب به دلیل بی احتیاطی در مسیر بوئین زهرا- ساوه واژگون شد.

واژگونی تانکر حامل الکل در مسیر بوئین زهرا- ساوه حاشیه حضور در صحنه امداد رسانی به تانکر واژگون شده حمل الکل که در شهرستان بوئین زهرا و در حال عزیمت به استان مرکزی بود.

استان قزوین بواسطه قرارگیری در شاهراه مواصلاتی استان‌های شرق به غرب و شاهراه اتصال به استان‌های شمالی، شاهد بار ترافیکی سنگین، بالاخص در ایام تعطیل و نیز حجم بالای ترانزیت مواد است.

این شرایط، پتانسیل بروز سوانح و حوادث جاده‌ای و نیز مخاطرات شیمیایی را به شدت افزایش داده و آمار ثبت شده حوادث را در استان بالا برده است.

حضور به موقع نیرو‌های امدادی از جمله راهداری و حمل نقل جاده ای، آتش نشان ی بوئین زهرا، پلیس راه و نیروی انتظامی در امر امداد رسانی به تانکر واژگون شده اظهار امیدواری کرد با توسعه زیر ساخت‌های استان و ایجاد آمادگی بیشتر دستگاه‌های امدادی و نیز رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان و مسافرین، سوانح و حوادث به حداقل کاهش یابد.

در این حادثه راننده تانکر دچار مصدومیت شد.

در این حادثه با مدیریت عوامل امدادی و پلیس راه شرایط کنترل و خودرو‌ها به رفت و آمد عادی خود مشغول شدند.

تصادفات جاده‌ای قزوین پس از ۵ سال دوباره افزایش یافت

از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا پایان ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ که موسم تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی محسوب می‌شد، این میزان تردد از محور‌ها و مسیر‌های مواصلاتی استان قزوین صورت گرفت که در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۱۴۱ درصد رشد کرده است.

از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین در مجموع ۲۱۰ مورد تصادف رانندگی در سطح جاده‌های استان قزوین رخ داده که میزان آن در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

متاسفانه در این بازه زمانی تصادفات منجر به جرح ما ۲۶ درصد و تصادفات خسارتی ما ۵۸ درصد افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه در مجموعه این تصادفات ۹ نفر از هم‌استانی‌ها و هموطنان کشته شده و ۸۵ نفر هم مجروح شدند.

افزایش تصادفات بعد از ۵ سال کاهش

با وجود توصیه‌های مکرر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اما باز هم مسافرت‌های نوروزی به استان قزوین انجام شد و در این میان هم دست مسئولان استانی بسته بود.

با توجه به اینکه رنگ‌بندی کلیه شهر‌های استان قزوین در آغاز سفر‌های نوروزی زرد بود، بنابراین مسافرت به قزوین برای سایر هموطنان منعی نداشت و همین موضوع سبب انتخاب قزوین به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای مسافرانی بود که علاقه‌مند به بازدید از نقاطی مانند الموت و جاذبه‌های طبیعی آن بودند.

با وجود اینکه پیشتر اعلام کرده بودیم که هر گونه تصمیم ستاد سفر در مورد مسافرت‌ها منوط و مشروط به تصمیمات و مصوبات ستاد کروناست، اما در نهایت اعلام رسمی ممنوعیت سفر از سوی ستاد استانی کرونا هم افاقه نکرد و مردمی که از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی خسته بودند، بار سفر را در کل کشور بستند.

۳۱۰ سانحه‌ دیده در نوروز داشتیم

از ابتدای آغاز سفر‌های نوروزی تا روز گذشته به ۳۰۴ سانحه‌دیده در استان قزوین امدادرسانی کردیم که ۲۵۹ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای، ۵ نفر حوادث کوهستانی، ۳۰ نفر هم حوادث شهری و ۱۰ نفر هم به حوادث کارگاهی و صنعتی مربوط بوده است.

از ابتدای اجرای طرح نوروزی یعنی از ۲۵ اسفندماه نیرو‌های امداد و نجات هلال‌احمر در امدادرسانی به ۸۰ حادثه و سانحه شرکت داشتند که ۶۵ فقره حوادث و تصادفات جاده‌ای، ۱۰ فقره سوانح کارگاهی و ۵ فقره هم حوادث شهری بوده است.

از این جمعیت ۲۶۰ نفر در سوانح جاده‌ای و ۵ نفر هم در حوادث کوهستانی آسیب دیده و مورد مداوای درمانی و امدادرسانی نیرو‌های هلال‌احمر قرار گرفتند. ضمن اینکه در طول بازه زمانی یادشده ۷۵ نفر نجات یافتند که ۶۰ نفر راهی مراکز درمانی شده و ۱۵ نفر هم درمان سرپایی شدند.

میانگین حضور نیرو‌های امدادی سر صحنه تصادفات جاده‌ای را ۴۹ دقیقه و میانگین حضور این نیرو‌ها سر صحنه عملیات امدادونجات جاده‌ای را ۱۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه دانست.

منبع: یکتا پرس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها