خرید ب‌ام‌و میلیاردی با چک 500 هزار تومانی

زن جوانی که با پرداخت چک تضمینی جعلی یک خودروی ب‌ام‌و را به مبلغی بیش از 2 میلیارد تومان خریده بود بعد از دستگیری اعتراف کرد که این چک را 500 هزار تومان خریده است.

خرید ب‌ام‌و میلیاردی با چک 500 هزار تومانی

رسیدگی به این پرونده از مردادماه با شکایت مردی در دادسرای ناحیه 2 تهران آغاز شد.

او گفت زن جوانی به نام فرزانه در ازای خرید خودروی ب‌ام‌و ایکس تری به او چکی پرداخت کرده که جعلی است.

به‌دنبال این شکایت به دستور بازپرس شعبه چهارم، پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی به اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.

در این مرحله شاکی جزئیات بیشتری از آنچه اتفاق افتاده را بازگو کرد و گفت: برای فروش خودروی ب‌ام‌و در یکی از سایت‌ها آگهی دادم و پس از چند ساعت خانمی تماس گرفت و گفت خودروی من را می‌خواهد و با مبلغ 2میلیارد و 400میلیون تومان توافق، قولنامه کردیم.

شاکی ادامه داد: پس از 2 روز، خریدار تماس گرفت و گفت یک فقره چک تضمینی به‌حساب بانکی‌ام گرفته که بعد از تعویض پلاک چک را تحویل می‌دهد. من هم قبول کردم و روز پنجشنبه پس از انتقال خودرو به نام وی، چک تضمینی را تحویل گرفتم و چون وقت اداری تمام‌شده بود روز شنبه چک را به بانک بردم اما در آنجا بود که فهمیدم چک جعلی است و سرم کلاه رفته است.

وقتی شاکی جزئیات بیشتری از زن کلاهبردار ارائه داد مأموران توانستند مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی و او را دستگیر کنند.

فرزانه ابتدا منکر کلاهبرداری ‌شد و تا 14روز حاضر به پذیرش اتهامش نبود اما سرانجام اعتراف کرد چک را به مبلغ 500هزار تومان از شخصی به نام ساسان خریده است. او همچنین اعتراف کرد تاکنون با این ترفند 3خودروی دیگر خریده است.

در این شرایط بود که دستگیری جاعل در دستور کار قرار گرفت. تحقیقات درخصوص ساسان نشان می‌داد که او از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جعل است که پیش از این نیز دستگیر شده بود. به این ترتیب مأموران با استفاده از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه او را در محدوده شمال تهران شناسایی و وی را دستگیر کردند.

در جریان دستگیری این جاعل وسایل جعل و انواع مهر بانکی، مهر برجسته، لیبل برخی دانشگاه‌ها، مدارک خام تحصیلی که به‌صورت ماهرانه در داخل یک دستگاه کپی مخفی کرده بود نیز کشف شد.
وقتی وی تحت بازجویی قرار گرفت ضمن اعتراف به جرم خود گفت که چک‌ها را براساس درخواست فرزانه جعل و به مبلغ 500هزار تومان به وی می‌فروخت.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس پایتخت در این‌باره گفت: به‌دنبال اعترافات متهمان، هر دو با قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    عجباابرووشخصییتت مهم بودیابیاموه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها