مرگ تلخ مهدی در پارک لاله/ مقصر مرگ کودکان و نوجوانان در بوستان‌های تهران کیست؟

ظاهرا پرونده مرگ‌های سریالی و دلخراش کودکان در بوستان‌های تهران و کشور به این زودی‌ها بسته نخواهد شد، مرگ‌هایی که شاید اصلی‌ترین عامل آن‌ها اهمال مسئولان باشد.

مرگ تلخ مهدی در پارک لاله/ مقصر مرگ کودکان و نوجوانان در بوستان‌های تهران کیست؟

حوالی ظهر روز گذشته (یکشنبه نوزدهم مرداد ماه) در پارک لاله تهران شاهد یک حادثه غم انگیز و آن هم، جان باختن نوجوان ۱۴ ساله بر اثر برق گرفتگی بودیم.

مرگ تلخ نوجوان ۱۴ ساله در یک روز گرم کرونایی

این نوجوان ۱۴ ساله در پارک لاله با پدر خود مشغول بازی پینگ پنگ بود که در حین بازی، توپ او به داخل نهر آب پارک پرتاب شد و پسر بچه در حالی که می‌خواست توپ پینگ پنگ خود را از داخل جوی آب بردارد، کمکی از تیر برق کنار نهر آب گرفت؛ اما نه تنها نهر آب کمکی به او نکرد، بلکه به خاطر جریان برق موجود در آب دچار شوک شدیدی شد.

نوجوان که بیهوش شده بود، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد و تلاش‌ها برای فرد صورت گرفت؛ متأسفانه کادر درمانی موفق به احیای این پسر بچه ۱۴ ساله نشدند و او ساعت ۴ بامداد امروز از دنیا رفت.

مرگ سریالی کودکان و نوجوان در بوستان‌ها، مسبوق به سابقه خواهد بود؟

اوایل خرداد سال ۹۵ بود که مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه با بازپرس کشیک قتل تماس گرفتند و خبر مرگ دلخراش دختربچه پنج ساله‌ای را به محسن مدیرروستا؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام کردند.«فاطمه امیری» دختر بچه‌ای که هنگام بازی در پارک کوهسار شهرک رضویه (منطقه ۱۵ شهرداری تهران) ناگهان به دلایل نامعلومی به سمت حوض آب داخل پارک رفت، داخل حوض افتاد، مکش پمپ مخصوص آبشار، دختر بچه را به داخل پمپ کشید و ساعتی بعد با تلاش مأموران آتش‌نشانی، جسد «شرحه شرحه شده» فاطمه پنج ساله از داخل پمپ و از روی سطح آب بیرون کشیده شد.

مرگ تلخ نوجوان  ۱۴ ساله در یک روز گرم کرونایی؛ مرگ سریالی کودکان و نوجوان در بوستان ها،مسبوق به سابقه خواهد بود؟

در این پرونده منطقه ۱۵ شهرداری تهران مقصر شناخته شد و در گفت‌وگوهای جداگانه مسئولان این منطقه از این حادثه غم انگیز ابراز ندامت کردند. همان سال نوجوان ۱۳ ساله‌ای که باز هم برای بیرون آوردن توپ فوتبال خود به داخل حوض پارک بوستان الغدیر در شرق تهران رفته بود، لیز می‌خورد و داخل آب می‌افتد و ... دیگر نفس نمی‌کشد. به همین راحتی! کمی قبل‌تر و در سال ۹۳، رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری وقت شورای شهر تهران خبر از حادثه دیگری در یکی از بوستان‌های مجاور بیمارستان شهید فهمیده داد که در اثر آن یک کودک به دلیل برق گرفتگی در درون حوضچه بوستان فوت کرده است.

آیا ابراز ندامت و قول رسیدگی برای تسکین درد خانواده جانباختگان کافی است؟

شهرداری منطقه ۶ تهران اعلام کرد که در پی حادثه ظهر روز گذشته که یکی از شهروندان در پارک لاله دچار برق گرفتگی شد، کمیته‌ای ویژه برای پیگیری موضوع و بررسی علل بروز این حادثه و شناسایی مقصران توسط مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت تا با پیگیری این موضوع، از بروز اتفاقات مشابه در آینده برای شهروندان جلوگیری شود.

از سوی دیگر سرهنگ ناصری نژاد معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت اعلام می‌کند که در پی فوت نوجوان ۱۲ ساله در پارک لاله تهران که قصد عبور از جوی آب را داشته و دستش را بر روی تیر چراغ برق قرار می‌دهد تا مانع از افتادن خود در جوی آب شود، غافل از اینکه برق کشی این تیر چراغ برق دارای مشکلی مرگبار بوده در حال حاضر سه نفر از عوامل پیمانکار پارک لاله با دستور قضایی دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی توسط کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی ادامه دارد.

مرگ تلخ نوجوان  ۱۴ ساله در یک روز گرم کرونایی؛ مرگ سریالی کودکان و نوجوان در بوستان ها،مسبوق به سابقه خواهد بود؟

حال با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید با ده‌ها مورد دیگر از این گونه حوادث در بوستان‌های تهران یا کشور روبرو شوید. حوادثی در بوستان‌های کلان شهرهای کشور پرونده‌هایی که بسیاری از آن‌ها همچنان باز هستند و هنوز مقصران آن‌ها مشخص نشده‌اند. اما سهم پاسخگویی مدیران شهری در این حوادث در حد همین جملات است: حتما رسیدگی می‌کنیم! با مسببان این حوادث برخورد خواهد شد! و...

باید دید که آیا ابراز ندامت توسط مسئولان شهری و متولیان کافی است؟ ظاهرا مرگ‌های سریالی و دلخراش کودکان در بوستان‌ها به این زودی‌ها بسته نخواهد شد. مرگ‌هایی که شاید اصلی‌ترین عامل آن‌ها اهمال مسئولان و بهره برداران بوستان‌های شهرداری‌ها باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • محمد
    0

    میگن از سالهای گذشته بارها وبارها این قضیه برای افراد مختلف اتفاق افتاده باعث تعجبه که چرا کسی به این موارد رسیدگی نکرده بحث جان افراد در بین هست آیا این مسئولینی که جان افراد براشون ارزشی نداره میان برای مردم دلسوزی میکنن؟! یا درد مردم رو رسیدگی میکنن؟! و اصلاً میفهمن درد مردم چی هست؟!....

  • ب
    0

    خدایا خودت کمکمون کن ...

  • hadad
    0

    در مدیریت های ما، پیشگیری جایی ندارد و بیمه هم در این امر موثر بوده است. یعنی اگر مقصر هم باشید بیمه پرداخت می کند. از طرفی در پرداخت دیه غیر عمد، همیشه قیمت دیه ثابت است و مهم نیست عامل مرگ شرکتی بزرگ باشد یا فردی فقیر! این نوع جرایم (دیه) برای شرکت ها و ادارات بزرگ بی تاثیر و برای افراد فقیر خانه برانداز است.

  • مرد
    0

    لعنت بر مسئول بی مسئولیت.

  • ناشناس
    0

    تو کجای دنیا اینهمه مسوول احمق و نادان و بی فکر هست؟؟؟؟؟ چی جوری مسولیت گرفتند؟؟!!! هرکی هم اعتراض کنه به قبای نظام بر میخوره میندازند زندان، نمیشه شکوه کرد نمیشه اعتراض کرد، مردم از اینهمه بی برنامگی و کارهای احمقانه شکوه دارند

  • ادیبی
    0

    اسمشون روشونه دیگه مسئولین بی درد!

  • آرمان
    0

    مسولیت کنترل حوادث شهری و نقاط حادثه خیز بالاخره با کدام مسول حقوق مفت بگیر است؟

  • یه ایرانی
    0

    اگه فلسطینی یا لبنانی و سوری بود تمام شبکه های تلویزیونی هر 15 دقیقه یکبار اعلام میکردن و از مظلومیت و ظالمان مقصر حرف میزدند ولی....این ایرانیه مهم نیست!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    کلیدبهشتی روحت شاد

  • امیر
    0

    اگر برای مثال در چند روز قبل روز عید قربان که یک پاکبان زحمتکش در پل سیدخندان دچار حادثه شد شهردار منطقه 7تهران از کار بیکار میشد حساب کار دست شهردار منطقه 6 ودیگر مناطق شهر تهران وکشور می آمد.

  • مهدي پويا نسب
    0

    متاسفانه بارها شاهد استفاده دستفروشان از منابع برق تيرهاي چراغ برق بوده ام كه اين مساله خود باعث ايجاد نقص در اين تيرهاي برق وافزايش خطر براي هموطنان خواهد بود ومتاسفانه مامورين شهرداري واداره برق هم با انها همكاري ميكنند .جداي اين مساله ايا اين برق جزو بيت المال واموال عمومي نيست

  • سایه
    0

    لعنت بر ضد انقلاب چه ربطی داره سوری و ایرانی و....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به اول هر حکومت تازه تاسیس انقلاب میگن، انقلاب تموم شد، 40 ساله میگی انقلاب،هیچ کدام از حرفها عملی نشد، انگار خواب هستی، ضد انقلاب چی هست، با این الفاظ بازی میکنید، چشمات باز کن ببین سر مردم چی اومده، هنوز تو چهل سال پیش گیر کردید.

  • سایه
    0

    بخدا گناهه این نظرات ضد دین و اسلام و منتشر میکنید از قبر و قیامت و جهنم بترسید چقدر توهین لعنت بر این منافقان بی دین اینرو حتما منتشر کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مشکلت با کدوم هست؟! اینکه مسولیت ندارند و عده ای بیگناه تاوان ندانم کاری عده ای دیگه میدن

  • سیروس
    0

    با سلام کلیه تجههیزات برقی پارک ها باید محافظ جان و سیستم ارت داشته باشند تا از این گونه حوادث جلوگیری شود و به صورت مستمر مورد بازرسی قرار گیرند شهرداری ها مقصرند .

  • ناشناس
    0

    انشأ الله سر خودشون بیاد تا بفهمند که مرگ. برای همسایه نیست مرد حسابی برای کاری که مسئولیت داری حقوق ومزایا دریافت می کنی

  • ناشناس
    0

    خدا به این خونواده عزیز از دست رفته صبر بده، واقعا ناراحت کننده هست، خدا کمک کنه به این پدر که جلو چشمانش عزیزش از دست رفت، خدایا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها