زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا کنون ۷ پس لرزه آمده است و می توانیم بگوییم زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است و این نگرانی ما را کم می کند.

زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی مشا در دماوند را شاهد بودیم که در تهران به وضوح احساس شد و استان های همجوار نیز آن را حس کردند. به دنبالش پیگیری هایی صورت گرفت و عوامل اجرایی ابعاد کار را بررسی کردند.

وی ادامه داد: تا این لحظه مشکل خاصی را شاهد نبودیم به جز نگران مردم عزیز که تقریباً از زیر سقف ها بیرون رفتند. تا این لحظه خسارت جانی نداشتیم و خسارت مالی نیز گزارش نشده و رصد می شود تا بدانیم ابعاد خسارت چقدر بوده است و در ساعت بعدی در خبرهای بعدی گزارش خواهیم کرد.

نجار ادامه داد: نکات قابل عرض اینکه الان حدود ۷ پس لرزه را ثبت شده داریم بالاترین ۲.۵ بوده و ۵.۱ زلزله اصلی بوده و همین نگرانی ما را کاهش می دهد. با توجه به روال زلزله ما پیش لرزه داریم، زلزله اصلی و پس لرزه را داریم. اگر پیش لرزه ها از یک عددی به صورت تصاعدی بالا برود نگران کننده است اما اگر زلزله بیاید و پس لرزه ها از اعداد ۴ و ۳ به دو و یک برسد نگرانی ما برطرف می شود و می توان گفت زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است.

وی گفت: مردم اخبار را از رسانه ملی و مسئولان پیگیری کنند. ما توصیه نمی کنیم که مردم لزوماً به زیر سقف برگردند اما اگر بیرون هستند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی سیف اللهی
    0

    نظرم درباره این برنامه خوبی برای ماست که خبرهای تازه وبروز است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها