مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان:

بیشترین آتش‌سوزی‌ها مربوط به منازل مسکونی در کرمان است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: طی حوادثی که در فروردین امسال اتفاق افتاد ۲۶ منزل مسکونی دچار آتش سوزی شده است.

بیشترین آتش‌سوزی‌ها مربوط به منازل مسکونی در کرمان است

رضا میرزایی گفت: ۸۱ مورد عملیات اطفاء حریق و ۱۶۴ مورد عملیات امداد و نجات به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر کرمان در فروردین امسال اتفاق افتاده است.

او افزود:طی مدت یاد شده در مجموع ۸۱ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از این تعداد ۲۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۵ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۲۶ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۶ مورد مربوط به مراکز تجاری و ۱۰ مورد مربوط به جنگل ودرختان بوده است.

میرزایی همچنین از انجام ۱۶۴ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و افزود:بیشترین آمار حوادث امداد و نجات در فروردین امسال با ۴۲ مورد مربوط به زنده گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده بوده است همچنین ۳۲ مورد زنده گیری مار‌های سمی و غیر سمی، ۲۰ مورد چیدن حلقه و قفل، ۸ مورد امداد آسانسور, ۷ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۲ مورد امداد نجات از کوه و بلندی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

اواظهار داشت:در مجموع این عملیات‌ها ۶۲ نفر از شهروندان نجات یافتند و متاسفانه ۲۳ نفر مجروح شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشان ی و خدمات ایمنی تصریح کرد: ۶۵ مورد بازدید و مشاوره ایمنی بنا به درخواست شهروندان در مدت زمان یاد شده ارائه شده است.

او گفت: با توجه به حضور بیشتر شهروندان در منازل در این ایام به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لازم است نکات ایمنی و احتیاطی در محیط منزل بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها