امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در 5 استان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی حوادث جوی در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان خبر داد.

امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در 5 استان ادامه دارد

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین جزییات انجام سلسله عملیات امدادرسانی در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی از روز ۱۸ تا ساعت ۶ صبح ۲۲ دی ماه افزود: در مدت یاد شده ۲۶ استان سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان ، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، یزد و هرمزگان متاثر از حوادث جوی برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند.

وی با بیان اینکه در ۵٣ شهر و روستا و ۵٠ محور کوهستانی عملیات امدادرسانی انجام شده، افزود: در این عملیات به ۱۲ هزار و ۸۷۲ متاثر از حوادث جوی خدمات امدادی ارائه و ۳۹ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در مدت یادشده سه هزار و ۱۳۲ نفر در این حوادث اسکان اضطراری یافته و امدادگران علاوه بر تخلیه آب از ۹۶ واحد مسکونی، ۴۲۲ دستگاه خودرو به همراه سرنشینان آنها را از برف و کولاک رهاسازی کردند.

سلیمی گفت: هزار و ۷۱ نیروی امدادی در قالب ٢١۴ تیم، امدادرسانی در حوادث جوی روزهای گذشته را برعهده داشتند.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها