سرعت مطمئنه چیست؟

با شروع فصل تابستان و بهبود نسبی وضعیت ترافیکی در بزرگراه‌ها و معابر شهری در طول شبانه‌روز، عدم رعایت سرعت مجاز و مطمئنه به دلیل خلوتی معابر (به ویژه در نیمه‌های شب) یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز تصادفات رانندگی می‌گردد.

سرعت مطمئنه چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ٬ سرهنگ دوم محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با شروع فصل تابستان و بهبود نسبی وضعیت ترافیکی در بزرگراه‌ها و معابر شهری در طول شبانه‌روز، عدم رعایت سرعت مجاز و مطمئنه به دلیل خلوتی معابر (به ویژه در نیمه‌های شب) یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز تصادفات رانندگی می‌گردد. برابر قوانین و مقررات، رانندگان می‌بایست در شرایط مختلف با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت نمایند.
رازقی ادامه داد: سرعت مطمئنه عبارت است از سرعتی که یک راننده اتخاذ می‌نماید تا در زمان خطر و احتمال بروز تصادف توان کنترل وسیله نقلیه خود را داشته باشد و از سانحه جلوگیری نماید که این سرعت مقداری از سرعت مجاز در معابر کمتر است. حرکت با سرعت مطمئنه برای رانندگان کم تجربه، رانندگی در شرایط جوی نا مناسب مثل باران، برف و ... و همچنین در زمانیکه دید راننده محدود می‌باشد (مثل تاریکی شب) الزامی است.
رازقی در پایان گفت: پلیس راهور پایتخت از تمامی رانندگان محترم تهران درخواست دارد با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی در معابر شهری نمایند چرا که رعایت این مهم به حد زیادی می‌تواند از بروز تصادفات و بروز ترافیک و بی نظمی در شهر تهران جلوگیری نماید.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلی

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها