فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک خودداری کنند

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا گفت: فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک خودداری کنند تا متضرر نشوند.

فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک خودداری کنند

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: فروشنده و خریدار خودرو باید به صورت همزمان در مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک حضور داشته باشند. وکالت برای تعویض پلاک خودرو مشکلات زیادی را برای خریدار و فروشنده ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در برخی موارد ارکان اصلی خودرو عوض شده یا خودرو تصادف شدید بالای ۶۰ درصد داشته است. به همین دلیل از نظر پلیس، خودرو ایمنی و استاندارد لازم را برای شماره گذاری ندارد و خریدار نمی‌تواند خودرو را تعویض پلاک کند. این درحالی است که فروشنده پول خودرو را گرفته است و خریدار متضرر می‌شود.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا افزود: از سوی دیگر در برخی موارد، خودرو سرقتی بوده و مشکلات زیادی برای خریدار ایجاد شده و فروشنده نیز متواری شده است.

وی تاکید کرد: در برخی موارد نیز عکس این موضوع اتفاق افتاده است. برای مثال فروشنده خودرو وکالت داده است، اما خریدار تعویض پلاک نکرده و تخلفات رانندگی که در این مدت مرتکب شده در کد ملی فروشنده ثبت شده و جریمه‌ها نیز برای او می‌آید.

محمدی گفت: شهروندان باید هشدار‌ها در این باره را جدی بگیرند و خریدار و فروشنده خودرو به طور همزمان ابتدا به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از کنترل خودرو و مدارک، تعویض پلاک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها