اگر زوج توانایی پرداخت اقساط مهریه را نداشته باشد چه باید کرد؟

درصورتی که پرداخت اقساط مهریه برای زوج دشوار باشد می‌توان از راه‌های قانونی اقدام کرد.

اگر زوج توانایی پرداخت اقساط مهریه را نداشته باشد چه باید کرد؟

مهریه از جمله دیونی است که زوج باید آن را هر زمان که زوجه درخواست کند بپردازد، اما اگر زوج توانایی پرداخت یکباره مهریه را نداشته باشد می‌تواند از دادگاه تقاضای قسط بندی شدن مهریه را کند.

مطابق با قانون و به تجویز تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی زوج می‌تواند دادخواست تعدیل اقساط را به دادگاه تقدیم کند.

سپس بر اساس این تبصره، هر یک از طرفین چه محکوم‌ٌله یا محکومٌ‌علیه می‌توانند با تقدیم دادخواست، تعدیل اقساط را از دادگاه بخواهند.

دادگاه هم با توجه به نرخ تورم، بر اساس اعلام مراجع رسمی قانونی کشور یا تغییر در وضعیت معیشت و درآمد محکومٌ‌علیه نسبت به تعدیل میزان اقساط اقدام می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • در دام مهریه
    0

    در حال حاضر حکم طلاق از طرف زوجه به آسانی در دادگاه پذیرفته میشود و زوج مجبور است تا آخر عمر مهریه زوجه که بعد از طلاق هر کاری تو جامعه آزادانه دوست دارد انجام دهد را با سخت ترین شرایط اقتصادی جامعه پرداخت نماید هنگام درخواست تعدیل اقساط با وجود عدم توان پرداخت از سوی دادگاه رد میگردد .

  • مهدی
    0

    کشورجهان سوم یعنی این. خاک برسرتون. حیف ازفرهنگ چندهزارساله ی ایران زمین.

  • صديقه
    0

    سلام. دخترا. عقدتان. باطل. است. كلاهگزاري. ميكنيد. ميكيد ما مهريه. نميخواهيم. كي داد كي. گرفت. بعد تقاضاي. مهريه. بعد طلاق. با. يك شوهر ديگه. خجالت. بكشيد. شرمتان. باد.

  • فرشید
    0

    الان دیگه بیشتر زنها فهمیدند که هر خیانتی کنند مهریه و نفقه بهشون تعلق میگیرد و هر کاری دلشون بخواد باخیال راحت انجام میدن،قانونی هم وجود ندارد در این موارد از مردها دفاع کند.

  • ناشناس
    0

    طرح و دستورالعمل اقای رییسی باعث شده که مرد همون تقسیطرا هم پرداخت نکنه حالا زن بخت برگشته چی کار باید کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هیچ طرح و دستورالعملی از طرف دستگاه قضایی در مورد پرداخت اقساط صادر نشده و نیست و زوج حتی اگر توان پرداخت اقساط سکه را نداشته باشد هم به زندان میرود و تا پرداخت آن در زندان میماند

  • رصا
    0

    اگر مهریه پول باشد ومبلعش هم عادلانه باشد دیگر ابن اتفاقات ناگوار رخ نمی دهد

  • علی اکبرایان
    0

    سلام و خسته نباشید عزیزان میخواستم بدونم من مستاجرم و با تاکسی کار میکنم خانمه بنده رفته مهریه گذاشته اجرا بله قبول دارم باید بدم ولی چیزی ندارم که بدم خیلی بتونم بدم یکی یا دو عدد اولش جور کنم بدم میخواستم بدونم ببینم که من ماهی دونیم درآمد دارم دادگاه همرو میگیره ازم یا نه

  • رضا
    0

    این چه قانونی است که زنی که فقط دو ماه زندگی کرده به بهانه واهی دادخواست مهریه بدهد.وخود را صاحب حق و حقوق کلان فرض کند.و به بهانه اینکه مهریه حقش است مرد را بیچاره کنه.در کشورهای اروپایی زن در دارایی که بعد از زندگی مشترک با مرد بدست می اورد صاحب حق و حقوق می شود، نه مثل ایران که زنها از راه نرسیده مهریه را حق خود می دانند.

  • محمد
    1

    به نظر من اگه توان پرداخت مهریه را ندارد زنش را بکشدبعد خود کشی کند این بهترین راه است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها