والدین حریم خصوصی بدن را برای کودکان تعریف کنند

مدیر بیمارستان اعصاب و روان بهمن یزد با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان، اظهار کرد: والدین باید برای کودکان خود، حریم خصوصی بدنشان را تعریف و افراد دایره امن آن‌ها را به او معرفی کنند.

والدین حریم خصوصی بدن را برای کودکان تعریف کنند

مهین ذوالفقاری افزود: والدین باید مواظب رشوه‌پذیری کودکان باشند به طوری که کودکان به مناسبت هدیه گرفتن‌ها و جایگاه افراد واقف باشند و در صورت حضور نداشتن والدین، چیزی را به عنوان هدیه از افراد نامطمئن دریافت نکنند.

این مسئول با اشاره به این که والدین باید بر سر مفهوم رازها با کودکان خود صحبت کنند، گفت: کودکان باید بدانند در قول و قرارها چه چیزی وجود دارد، حتی باید تمامی صحبت‌هایی که با مسئولان و بزرگترها دارند را به والدین خود اطلاع دهند.

وی در مورد ایجاد عبارات رمزی بین والدین و کودک برای شرایط غیرعادی نیز تصریح کرد: باید عباراتی رمزی بین والدین و کودکان وجود داشته باشد تا آنان بتوانند موارد خطر را به والدین خود با علائم رمزی هشدار دهند.

این روانشناس از لزوم صحبت والدین و کودکان در مورد مباحث جنسی نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: باید والدین به سوالات جنسی کودکان خود پاسخ دهند و کودک را در مورد این موضوعات به صحبت وا دارند چرا که این موضوع تنها یک مسئله جنسی نیست و امنیت جسمی و روانی کودک را نیز در برمی‌گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به نحوه برخورد کودکان با افراد ناشناس هم تاکید کرد: کودکان باید بیاموزند که چگونه با تحکم و رفتار قلدرمآبانه برخی افراد، مقابله کنند که لازمه یادگیری این مسائل آگاهی از مهارت‌های اجتماعی است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها