تصمیم بحث‌برانگیز یک داور در لیگ بسکتبال!

در جریان بازی تیم‌های ذوب‌آهن و مهرام از هفته سوم لیگ برتر بسکتبال، داور مسابقه تصمیم عجیبی گرفت.

تصمیم بحث‌برانگیز یک داور در لیگ بسکتبال!

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، امروز(دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱) در حالی هفته چهارم خود را سپری خواهد کرد که قضاوت داوران در سه هفته قبل حواشی بسیاری را به همراه داشته است. تا جایی که صدای تیم‌های مدعی را هم بلند کرده است.

یکی از دیدارهای جنجالی هفته‌ها گذشته،‌ بازی تیم‌های مدعی ذوب‌آهن اصفهان و مهرام تهران بود که حواشی زیادی را به همراه داشت. تصمیمات داوری در لحظات پایانی بازی باعث شد تا مسئولان تیم اصفهان شدیدا اعتراض کنند که به نظر می‌رسد اعتراض آن‌ها به حق هم بوده است.

فرزاد کوهیان، سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان درباره بازی با مهرام که به باخت ذوب‌آهن انجامید، اظهار کرد: اتفاقات عجیب زیادی در بسکتبال دیده بودیم اما ناداوری به این شکل، هیچ گاه ندیده بودیم. در یک دقیقه و خورده‌ای مانده به پایان بازی، بر اساس قانون بعد از گل هر تیم می‌تواند تعویض و تایم اوت داشته باشد، آن هم‌ تعویضی که بازیکن از قبل در مکان مقرر شده برای تعویض نشسته باشد. در اقدامی عجیب داور اجازه تعویض و تایم اوت را به ما نداد و بازی ادامه پیدا کرد، در نتیجه باعث باخت تیم ما شد که نادر و غیرقابل باور است.

کوهیان افزود: حال این که چه کسی پاسخگو است و این حق کشی که در حق تیم بسکتبال ذوب آهن شده است چطور قابل جبران خواهد بود خودش جای بحث دارد. درباره بازی با مهرام صحبت دیگری ندارم اما برای بازی آینده تمرین می‌کنیم تا آماده وارد زمین شویم.

طبق ادعای کوهیان، تصمیمی که داوران بازی در دو دقیقه پایانی این بازی گرفته‌اند کاملا خلاف قانون بوده که در این صورت باید از فدراسیون بسکتبال سوال کرد که چرا داوران منتخب آن‌ها برای چنین بازی مهمی، این تصمیم را گرفته‌اند؟

البته حواشی داوری لیگ بسکتبال در سه هفته اول تنها به دیدار تیم‌های مهرام و ذوب‌آهن منتهی نمی‌شود. بازی تیم‌های نبوغ اراک با نفت آبادان و کاله مازندران با آویژه صنعت مشهد هم حواشی زیادی به همراه داشت که کمیته انضباطی در رابطه با آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها