می توانستند مرا به تیم ملی برگردانند اما نخواستند

سیدعلی ضیا در ویژه برنامه «فرمول یک» به مناسبت آغاز ربیع الاول میزبان عادل غلامی، والیبالیست سابق تیم ملی بود.

می توانستند مرا به تیم ملی برگردانند اما نخواستند

غلامی در ابتدا گفت: خبر خاصی نیست. لیگمان از امروز شروع شد و مشغول بازی های لیگ هستیم. امروز هم بازی مان را با پیروزی تمام کردیم.

وی درباره دلیل واکنشی که نسبت به رفتن کی‌روش از ایران نشان داده بود، اظهار کرد: من با چند تا از فوتبالیست ها در ارتباط بودم و با صحبت هایی که کردیم این حس به من دست داد که مشابه رفتار با ولاسکو را با کی‌روش داشتند. ولاسکو از ایران رفت اما خیلی چیزها از خود باقی گذاشت وگرنه خیلی ها بلدند والیبال را چطور آموزش بدهند. حتی مربیان داخلی ما هم با سیستم ولاسکو با ما تمرین و کار کردند اما ولاسکو مربی بزرگ و تاثیرگذاری بود. بعد از ولاسکو این اتفاق در ایران نیفتاد. شاید مربیانی داشتیم که موفق شدند اما تاثیرگذاری ولاسکو را نداشتند.

این والیبالیست با بیان اینکه من استقلالی هستم، افزود: زمان کی‌روش می دیدم که بازیکنان فوتبال همه شان روی نظم کار می کنند و زندگی شخصی شان هم مثل زمانی که ما با ولاسکو کار می کردیم حرفه ای شده بود.

غلامی در پاسخ به اینکه چطور علی رغم این اعتقادات، به خاطر رعایت نکردن دیسیپلین از تیم ملی کنار گذاشته شد، تصریح کرد: من از سال 82 در اردوی تیم ملی نوجوانان بودم و تا 97 در تیم ملی بازی کردم؛ در تمام این مدت اولین باری که این اتفاق افتاد همان زمان بود و بعد هم دیگر این اتفاق تکرار نشد. شاید برای هرکسی پیش بیاید. من و آقای موسوی لفظی با هم بحث کردیم و من تمرین را ترک کردم. صحبتی که کادر فنی کرد این بود که من نباید تمرین را ترک می کردم. می شد بعد از گذشت یک تورنمنت این قضیه حل بشود اما خواستی برای این اتفاق نبود.


وی یادآور شد: شاید در خانه خودتان با پدر و مادر و همسرتان بحث و جدال کنید. من یکی از خصوصیات رفتاری ام این است که محیطی را که اذیتم می کند ترک می کنم. آن روز هم به من فشار آمد و علی رغم اینکه فرهاد قائمی مرا می کشید که نروم ولی من اصلا او را نمی دیدم. من هیچ بی انضباطی نداشتم و می شد مرا برگردانند اما بعد از این اتفاقات دیگر تمایلی به برگشت نداشتم.


این ورزشکار در پاسخ به اینکه چرا در این باره سکوت کرده بود، توضیح داد: من در این باره سکوت کردم و نمی خواستم در برهه زمانی که تیم ملی مسابقات مهمی داشت و مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن بود و دوست نداشتم با صحبت هایم جو تیم را خراب کنم. می شد گذشت کنند اما نکردند.

غلامی افزود: بعد از آن ماجراها نه در هیچ اداره ای را زدم نه خواهش کردم مرا برگردانند. جایی که به من احتیاج ندارند نمی خواهم باشم. خیلی از بچه ها هم با کولاکویچ صجبت کردند و لطف داشتند اما اتفاقاتی در کادر فنی افتاد که نخواستند این اتفاق بیفتد.

وی درباره تاثیر عدم حضور در تیم ملی در زندگی حرفه ای اش گفت: خیلی از بچه هایی که در لیگهای اروپا بازی می کنند از طریق بازی های تیم ملی دیده می شوند. یکی دو سالی که من دور بودم می توانست در زندگی ورزشی ام اتفاقاتی بیفتد اما اصلا ناراحت نیستم و از اینکه بیشتر کنار خانواده ام بودم خوشحالم.

این والیبالیست در پاسخ به ضیا تاکید کرد: اگر به عقب برگردم دیگر تمرین را ترک نمی کردم. شاید بدتر از کار من خیلی زیاد در تیم های ملی رخ داده باشد. اتفاقات زیادی درون ما بود که حل می شد. حتی نمیشد اسمشان را مشکل گذاشت و همیشه در خانواده این چیزها پیش می آید. اتفاق غیرعادی نیفتاده بود و مهم این بود که چطور بعد از آن با قضیه برخورد کنند که برخوردشان اینگونه بود که نخواستند موضوع حل شود.
غلامی درباره زندگی شخصی اش نیز گفت: عاشق شدم و ازدواج کردم. یک فرزند چهار ساله دارم که از وقتی به دنیا آمد عشق را به کل خانواده مان آورد. از وقتی ازدواج کردم اتفاقات خیلی خوبی در زندگی ام افتاد و تمام تمرکزم روی ورزش بود. همسرم خودش ورزشکار است و پدر خانمم هم بازیکن سابق استقلال است. این موضوع از لحاظ روحی و روانی به من کمک کرد و در استمرار ورزش مرا یاری کرد. همسرم دو و میدانی کار می کرد. وقتی ما با هم آشنا شدیم او دانشجو شده بود و تحصیلات را ادامه داد. حالا هم در حد سلامتی ورزش می کند.

وی درباره آینده ورزش حرفه ای اش اظهار کرد: شاید من هم مربی شوم اما حالا حالاها می خواهم بازی کنم و تا موقعی که بتوانم سرحال بازی کنم ادامه می دهم. شرایط را به گونه ای برای خودم فراهم می کنم که زندگی شخصی ام حرفه ای باشد و این زندگی به من کمک کرده در 34 سالگی خیلی خوب تمرین کنم بدون اینکه فشاری به من بیاید. یکی از چیزهایی که مهم است خواب است و یکی از چیزهایی که همیشه رعایت کرده ام خواب به موقع است.


این ورزشکار در پاسخ به سوالات کوتاه ضیا نیز پاسخ های کوتاه داد: سال 2013 هجمه عجیبی به سمت والیبال آمد و آن سال برایم خیلی عجیب بود. فرزند و خانواده ام را دیوانه وار دوست دارم. سیروان خسروی را بیشتر از دیگر خواننده ها دوست دارم. وقتی عصبانی می شوم محیط را ترک می کنم. آخرین باری که اسمم را در گوگل سرچ کردم در جمعی دوستانه بود که من گفتم دومین چیزی که از من می آید عادل غلامی و همسرش است و واقعا هم نصف نتایجی که از من در گوگل آمده بود همین بود. آخرین سرچم در گوگل کلمات انگلیسی بود و دارم زبان یاد می گیرم.


غلامی در پاسخ به ضیا که میگفت نکند زبان یاد گرفتن برای مهاجرت باشد، تصریح کرد: مغزهای متفکری که از کشور می روند در ناسا و شرکت های اتوموبیل رانی کار می کنند اگر به ایران بیایند می توانند خدمات زیادی به کشور خودمان کنند.


وی در پایان گفت: مجتبی امروز پدر شده و خدا یک دختر به او داده است. جای او در تیم ملی واقعا خالی است. او پتانسیل واقعا بالایی دارد و نمی دانم چرا دارند با او این کار را می کنند. او در لیگ ایتالیا جزو بهترین ها بود. ما امسال سال المپیک هستیم و دیگر جای سلیقه ای کار کردن و بهانه کردن مشکلات شخصی نیست تا تیم خوب ملی مان که مردم دوستش دارند لطمه ای ببیند. کسانی که می توانند کمک کنند تا تیم برای بار دوم به المپیک بروند. بچه ها محق این قضیه هستند و ما بازیکنان تاپی داریم و می توانیم.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها