رکورد جالب بازیکنان NBA جام جهانی بسکتبال چین

رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین شاهد حضور تعداد زیادی از بازیکنان NBA است.

رکورد جالب بازیکنان NBA جام جهانی بسکتبال چین

آغازمسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ چین با اتفاق بی نظیر و جالبی بود، اتفاقی که پیش از این هیچ گاه در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال پیش نیامده بود.

این رقابت‌ها متفاوت‌ترین جام جهانی بسکتبال تاریخ است، برای نخستین مرتبه ۳۲ تیم در آن حضور دارند و تیم‌های بیشتری از برخی قاره‌ها از جمله آسیا در آن حاضر شده اند. این رقابت‌ها در این دوره قطعا با جذابیت و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود، اما نکته جالب توجه دیگر درباره این رقابت‌ها حضور تعداد زیادی از بازیکنان است که در NBA هم حضور دارند.

مسابقات جام جهانی بسکتبال از سال ۱۹۵۰ برای نخستین مرتبه با حضور ۱۰ تیم در کشور آرژانتین برگزار شد و پس از آن همواره به صورت ۴ سال یکبار و در برخی زمان‌ها ۳ و ۵ سال یک بار برگزار شده است و همواره بازیکنان خیلی زیادی از لیگ بسکتبال آمریکا در آن حاضر نبودند.

مسابقات امسال، اما برای نخستین مرتبه میزبان ۵۴ بازیکن NBA از ۱۷ کشور مختلف است که در ۳۲ تیم ملی مطرح جهان حضور دارند، این در حالی است که در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا که با حضور ۱۶ تیم برگزار شد تنها پنج بازیکن NBA حضور داشتند. این مسابقات همچنین شامل یک رکورد خاص دیگر است و آن هم حضور ۱۰۳ بازیکن NBA فعلی و بازیکنانی است که در NBA حضور داشته اند.

تیم‌هایی مانند آمریکا، اسپانیا، فرانسه، برزیل، کانادا، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، نیجریه، ترکیه، جمهوری چک، مونته نگرو و پورتوریکو از جمله تیم‌هایی هستند که با بازیکن مطرح شان در این رقابت‌ها حاضر شده اند. این در حالی است که معمولا بازیکنان حاضر در لیگ بسکتبال آمریکا به دلایل مختلفی از جمله احتمال مصدومیت و از دست دادن فصل NBAA در این رقابت‌ها حاضر نمی‌شدند و یا کمتر به تیم‌های ملی شان برای جام جهانی دعوت می‌شدند، اما در این دوره شاهد حضور بیشتر این بازیکنان هستیم که به طور قطع سطح این مسابقات را بالاتر می‌برد.

نکته قابل تامل‌تر در این بحث حضور نمایندگان لیگ‌های مختلف برای جذب بازیکنان است، به طور قطع همین مسئله باعث می‌شد تا پس از این مسابقات شاهد حضور بازیکنان بیشتری در این رقابت‌ها باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها