وزیر صنعت: منکر گرانی نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت‌های زیادی در کشور وجود دارد که باعث پیشرفت در تولیدات ملی می‌شود.

وزیر صنعت: منکر گرانی نیستیم

علیرضا رزم حسینی در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اظهار داشت: مردم اصفهان در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخارات بسیاری آفریدند. امروز نیز اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور، افتخار ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از توفیقات فولاد مبارکه، ثبات مدیریتی این مجموعه صنعتی بوده است. هر مجموعه‌ای که از این موهبت برخوردار بوده عملکرد موفق و شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است. فولاد مبارکه اصفهان پیشگام در توسعه دانش، فناوری و صنعت در کشور است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از هیچ گونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه و دیگر بخش‌های صنعتی کشور دریغ نخواهد کرد. به همین جهت وزارت صمت بیش از 100هزار میلیارد تومان پروژه را در بازار بورس و سرمایه معرفی کرده است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه نقدینگی کشور امروز به 30 میلیون و 400هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: پول‌ها و سرمایه‌های بی‌شماری در بازارهای غیرکارآمد در حال چرخش است. در این زمان وظیفه دولت و سیاست‌گذاران این است که این نقدینگی و سرگردانی مالی را به سمت برنامه‌ها و پروژه‌های تولیدی پیش ببرد. بر همین اساس پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم که سرمایه‌گذاری‌های حساب شده در این راه می‌تواند به پیشبرد اهدافمان کمک کند و پروژه‌های فولاد مبارکه نیز با سرمایه‌ای بالغ بر 1 میلیارد دلار در زمره این پروژه‌ها قرار دارد. سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده در بخش صنعت، باعث رشد اقتصادی و کارآفرینی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: رفع بروکراسی اداری و حذف قوانین غیرمرتبط نیز از اولویت‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به تسهیل امور در تولیدات ملی کمک شایانی می‌کند. وقتی در کشوری ثروتمند و غنی زندگی می‌کنیم نباید سرمایه‌های کشور بیهوده مصرف شود و مردم در فقر و بی‌کاری زندگی کنند. مدیران و مسئولان موظفند سرمایه را به راه‌های درست هدایت کنند.

رزم حسینی اضافه کرد: در کشور آمریکا رئیس جمهوری بی‌عقل بر مسند قدرت می‌نشیند و نظم و قوانین جهانی را به هم می‌ریزد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ملت ایران وارد می‌کند، اما تا زمانی که همگی یکدل باشیم و به کمک یکدیگر بشتابیم، جمهوری اسلامی پابرجا می‌ماند و مسیر پیشرفت را طی می‌کند. امروز در بازار محصولات به وفور یافت می‌شوند هرچند که ما منکر گرانی نیستیم.

بیشتر بخوانیدوزیر صنعت: همه محصولات تولیدی فولاد در بورس کالا عرضه می‌شود / رشد 9 درصدی تولید فولاد در سال جاری
تکمیل طرح‌های صنعتی استان اردبیل سرعت می‌‌گیرد
وضعیت اسفناک پرچم‌دار صنعت نساجی کشور / تخریب کارخانجات نساجی گیلان ‌با بی‌تدبیری‌ و ناکارآمدی مدیران + تصاویر
وی با بیان اینکه طبق آمار منابع بانکی، 980هزار میلیارد تومان تنها به 10 درصد جامعه اختصاص یافته گفت: مدیران تولیدگر، پرتوان و علاقمند به این مرز بوم باید حضوری پررنگ‌تر در بازار تولیدات ملی داشته باشند. یک کشور با کارخانه‌ها و شرکت‌های آن ساخته و شناخته می‌شود و بدون آن عملا امکان کشورداری وجود ندارد. سیاست‌گذاران باید برنامه‌هایی در جهت توزیع متوازن سرمایه داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای باشد که هیچ بیکاری در هیچ کدام از روستاها و شهرهای ایران وجود نداشته باشد و این اتفاق غیرممکن نیست. با پیشرفت صنعت در جای جای ایران دیگر شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها نیستیم و حاشیه‌نشینی نیز به شدت کاهش می‌یابد. متاسفانه امروز بیش از 25میلیون نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: ایران فرصت‌های طلایی برای پیشرفت دارد که با حضور مدیران دلسوز و پرتوان صنعتی باید از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد. با حضور این مدیران دیگر بی‌کاری معنایی ندارد. امروزه در کشور روستاها و شهرهایی وجود دارند که با وجود گسترش ارتباطات، بی‌کاری به میزان نگران‌کننده‌ای در آن مناطق وجود دارند که امیدواریم شاهد چنین مواردی در کشور نباشیم.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رضاعباس
    0

    مردم رو ب خاک سیاه نشوندین یه عده نون شب ندارن یه عدم شبا رو پر قو میخابن .قشر ضعیفو ب فلاکت ابدی کشوندین تازه میگی منکر گرانی نیستی

  • نااشنا
    0

    خیلی خوب اگروزارت صمت نبود همه مردم ازگرسنگی مرده بوودی وزارت صمت همه تنها وزات موردعلاقه اینا خوبن

    نظرات شما -
    • اشنا
      0

      پدرخوانده دروزارت صمت رئیسی مکنند نه وزیر

  • M.Akbari
    0

    نه جان ما!! بیا منکر هم باش

  • کاربر ناشناس
    0

    بابا نا منکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها