برپایی ایستگاه صلواتی محلات دماوند باید با مجوز باشد

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند گفت: برپایی ایستگاه صلواتی محلات دماوند باید با مجوز باشد.

برپایی ایستگاه صلواتی محلات دماوند باید با مجوز باشد

شاهرخ جهانشاهی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مراسم ماه محرم که با حضور اعضای شورای هیات های مذهبی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: زنده نگه داشتن فرهنگ نذری دادن و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهرها از جمله آداب و رسومی است که از سالیان سال در ایام محرم توسط عاشقان ابا عبدالله الحسین و اهل بیت آن بزرگوار انجام می شود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه اهمیت ماه محرم به دلیل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد افزود: ایستگاه های صلواتی تنها مخصوص هیات هایی است که دارای مجوز باشند و برپایی ایستگاه صلواتی توسط محلات باید با هماهنگی صورت گیرد وبا توجه به شرایط اقتصادی کنونی، احتمال اینکه برخی از افراد نتوانند در اربعین حسینی به کربلا سفر کنند، اماکانی را برای پیاده روی تعیین کرده ایم تا برگزاری این حرکت نمادین را در شهرستان دماوند شاهد باشیم.

وی بیان داشت: برای سوگواری مقبول و همچنین ایجاد فرهنگ صحیح در جامعه لازم است برخی موضوعات نیز رعایت شود تا انجام این سنت حسنه موجب آزار و اذیت دیگران نگردد و مراسم با شکوه و عظمت هر چه تمام تر به انجام رسد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند گفت: با توجه به اینکه در ایام دهه نخستیم محرم برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است هماهنگی های لازم در جهت نظم و امنیت برگزاری این برنامه ها صورت گرفته است که امیدواریم با همکاری خوب مردم این امر محقق شود.

جهانشاهی با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در دماوند افزود: برگزاری این مراسم امسال نسبت به سال های گذشته گسترده تر است و باید نسبت به تامین امنیت و نظم ترافیکی اقدامات لازم صورت بگیرد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها