مهدی چمران در گفتگو با خبرفوری:

قمه به دست و کفن‌پوش جلوی تخریب غیرقانونی‌ها می‌ایستند/ خدا به زاکانی توفیق دهد/ سفر اعضای شورای شهر تهران برای اربعین قانونی بود

رییس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران پیروی قانون از مرخصی خود برای حضور در اربعین استفاده کرده‌اند و انتقادها ناعادلانه است.

قمه به دست و کفن‌پوش جلوی تخریب غیرقانونی‌ها می‌ایستند/ خدا به زاکانی توفیق دهد/ سفر اعضای شورای شهر تهران برای اربعین قانونی بود

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرفوری در خصوص خبر مربوط به حضور اعضای شورای شهر تهران در عراق برای ایام اربعین که با انتقادهایی هم همراه شد، اظهار کرد: طبق قانون شورای شهرها در کل کشور، هر 2 هفته باید تشکیل شود. به خاطر حجم کارها، هفتگی 2 جلسه برگزار کردیم و تابحال هم حتی شده که 3 جلسه در یک هفته برگزار کرده‌ایم. این مازاد برگزاری‌ها به صورت فوق‌العاده و داوطلبانه بوده‌است.

وی افزود: فراموش نکنید که شوراها می‌توانند از مرخصی استفاده نمایند. راهپیمایی اربعین یک حماسه بزرگ جهانی است که منتقدانش، کسانی هستند که تحمل دیدن این حرکت بزرگ را ندارند.

چمران با اشاره به تقاضای مرخصی بیش از نیمی از اعضای شورای شهر تهران گفت: برای نظارت بر امور و شرکت در این حماسه، تعدادی از اعضا تقاضای مرخصی کردند. وقتی دیدیم تقاضاها از نصف اعضای شورا بیشتر شده، برای همه یک هفته مرخصی درج کردیم. راهیان کربلا از مرخصی قانونی خود استفاده کردند که در همه جا امری قانونی و بی ایراد است. در مجلس شورای اسلامی هم شاهدیم که برخی از اعضا، برای مسائل و پیگیری امور حوزه انتخابیه خود مرخصی می‌گیرند.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در تمام طول هفته در محل کارش حضور داشته، تصریح کرد: در این روزها مدام بر سر کار خود حاضر شده‌ام، اگر هم خواستم برای اربعین عازم شوم، روز تعطیل می‌‌روم. سایر اعضا هم به همین ترتیب کارهای خود را در این روزها انجام داده‌اند و انتقاداتی که مطرح می‌شود، عادلانه نبود.

با قمه و کفن جلوی تخریب می‌ایستند!

چمران در رابطه با انتقاداتی که به شهرداری تهران در قبال شکل تخریب ساختمان‌های ناایمن تهران مطرح می‌‎شود، به ویژه ماجرای خلازیر تاکید کرد: شهرداری بایستی جلوی ساخت و ساز غیرقانونی را بگیرد. اعتراض شورا این است که از ابتدا باید جلوی ساخت را بگیرد، این کار هم انجام می شود اما برخی شبانه ساخت و ساز می‌کنند. بعضا با قمه و کفن مقابل شهرداری ایستاده‌اند و کار غیرقانونی کرده‌اند. تا شهرداری پرونده را به ماده 100 ببرد و بخواهد حکم تخریب بگیرد، زمان‌بر می‌شود و این نقص قانون است.

وی در خصوص خلازیر و درگذشت چند نفر حین تخریب ساختمان‌ها گفت: به کمیته کارشناسی نظام مهندسی بررسی شکل تخریب را سپردیم. در صحن شورا اتفاقا گزارش آن‌ها را مطرح کردیم. خراب کردن ضوابطی دارد، در خلازیر هم دقیقا این ضوابط رعایت شد.

وی افزود: انقدر ساختمان‌ها ناایمن بوده که وقتی ساختمانی تخریب شده، به خاطر نبود درز انقطاع و سایر مسائل مهندسی، ساختمان‌های اطراف هم تخریب شدند. اصلا مجریان قانون فکر نمی‌کردند که با تخریب یکی، سایرین هم تخریب شوند. زیر سایه ساختمان‌ها در حال تنظیم صورت جلسه بودند که متاسفانه منجر به درگذشت برخی شد.

چمران با اشاره به اینکه اگر زمان باشد، باید ساختمان از بالا طبقه به طبقه تخریب شود، گفت: از بالا باید تخریب شروع شود و طبقه طبقه پایین بیایند، اما شرایط عادی نیست و نیاز به نیروی انتظامی و وسایل و نیروی کار است، اما برای تسریع در روند تخریب، از مواد مذاب‌کننده ستون‌ها استفاده می‌شود. این تکنیک‌ها در سایر نقاط دنیا هم استفاده می‌شود.

مترو باید وضعیت پله‌برقی‌ها را رصد کند، مردم هم رعایت کنند

چمران در رابطه با حوادثی که در این مدت حول پله‌برقی‌های تهران رخ داده، پاسخ داد: در خصوص پله‌برقی‌های ناایمن تهران نیز درخواست کردیم تا تمام حوادث بررسی شود. فکر کنم دو روز قبل‌تر از وقوع حادثه منجر به قطع دست یک افغانستانی، از این پله‌برقی بازدید شده‌بود و مشکلی هم ندیده‌بودند. اگر کسی دستش را داخل زنجیر کند، آسیب دیدگی قطعی است مثل اینکه بگوییم دستتان را درون چرخ گوشت نبرید. اگر مردم روی پله‌ها بایستند طبیعتا آسیبی نمی‌بینند، ولی هر حرکت غیراصولی ممکن است منجر به پرت شدن و آسیب‌های دیگر شود.

وی افزود: پله باید سالم باشد و سلامتش مدام چک شود، از سوی دیگر مردم هم باید رعایت کنند. مترو را موظف کردیم که باید طبق قانون بررسی‌های فنی مرتبا انجام شود و این کار هم صورت می‌گیرد.

خدا به زاکانی توفیق دهد

رییس شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا زاکانی را یک شهردار سیاسی می‌داند یا نه، خاطرنشان کرد: هر فردی سیاسی است و کار سیاسی هم می‌کند. همین اربعین هم یک حرکت بزرگ سیاسی است که در کل دنیا منعکس می‌شود. نمی‌شود بگوییم که کسی سیاسی نباشد. تلاش ما این است که طبق قانون و مصوباتی که شورا تعیین کرده، کارها پیش برود. خدا به زاکانی توفیق دهد.

خبرنگار: حانیه برومند

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • ناشناس
    1

    ز ز ز

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اقای چمران پایه گذار بخدمت کشیدن و بها دادن به چاقو کش ها و قمه کشها وعربده کش ها خودتان بودید . یارو تا دیروز با چاقو و نوچه هاش چک نمایشگاهها ی اتو مبیل را نقد میکرد الان مدیر و مسئول یک قسمتی شده دوست بسیار عزیز کسی که واقعا خواب است به راحتی بیدار میشود ولی کسی که امثال شما ها خودتان را بخواب زدید مشکل میشود بیدارتان کرد . شما بروید به دنبال علت و معلول ؟ همان کسی که برای مامورین قمه میکشد و مانع از اجرای قانون میشود پشتش بجائی گرم است ؟ والا ادم های دو دو تا چهارتا هیچوقت مانع از اجرای قانون نمیشوند . شما بخوبی این نوشتار را متوجه شدید بالاخره بچه تهران هستی انهم از نوع بچه های دباغ خونه سنگلج . موفق باشید .

    • ناشناس
      0

      وقتی با دادن پول، کفن پوش و چاقو به دستشان کردید باید فکر اینجا را هم میکردید که این گروه برای پول باز هم کفن پوش میشوند !

    • ناشناس
      0

      ایشون شغلش داداشه مصطفی چمران بودنه...اون بدبخت از امریکا اومد جنگید شهید شد....این داره از مرده ریگ مادام العمر اون استفاده می کنه

  • ناشناس
    1

    میره.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      خمیر گیره

  • هموطن
    1

    دیگه حال آدم بهم میخوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دفتر کار این بزرگوار تماماً از جنس چوبه
      حالا حساب کنید چند تا دیگه از اینها در شهرداری هست
      حالا حساب کنید کلبه محقرشان چگونه است

  • ناشناس
    2

    حالا اقایون کربلا نمی رفتن نمیشد؟ به قول شاعر:عبادت بجز خدمت خلق نیست/ به تسبیح و سجاده و دلق نیست!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اخه ای بیسواد گشتن صحرا عارفانه است و حافظ، به صحرا و خرابات می رفت و نه اهل تسبیح خشک خالی که صحرای امامزاده نمی فهمند دکان میکنند
      هزار سال مردم عادی سمت امامان رفته اند و با دهان تو نور خدا خاموش نشود...
      اتفاقا همان دیدن صحرا رفتن مردم به ادم ارامش می ده. مشاور فرویدت فقط خشونت و طلاق افزوده
      تو نیا خانم هلندی از هلند می ره

    • ناشناس
      2

      شاعر اتفاقا می فرماید بخواه دفتر اشعار و راه صحرا گیر و صحرا صحرا دویده ام سرگردان از پی تو
      و تویی که اهل تسبیح خشک خالی داری
      اتفاقا ارامش همدلی در مراسم هزاره امام حسین و علوم اخلاق سرقت رفته امام و در مشاوره فرویدی دنبا هم افزایش طلاق خشونت

    • 1

      اتفاقا به تسبیح خشک خالی نیست به صحرا اشفته شدنه که امثال شما دکان پرست ها نمی. فهنید که صحرای امامزاده دکان

    • ناشناس
      0

      تسبیح و خرقه لذت مستی نمی بخشدت یعنی صحرا گشتن و پریشان شدن صحراها که ایتالیایی داند

    • ناشناس
      0

      عزیزم شما فارس هستید ؟؟؟
      زیاد متوجه جمله بندی شما نمیشم اگه میشه شیواتر بنویسید ممنون

  • محمد
    1

    خاک برسرتان با این قوانین مسخره تان

  • ابلیس
    1

    پیر مرد نون بازوتو بخور . معلوم نیست فردا بتونی تو آینه خودتو ببینی

  • Slam
    1

    یکی به نعل یکی به میخ

  • شهروند
    1

    اتفاقا زاکانی هم از چمران راضی هست و میگه خدا به چمران توفیق دهد و البته باید دید نظر مردم راجع به این دو نفر چیست

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    0

    زاکانی کی وقت داره به شهرداری برسه

  • ناشناس
    0

    بیشتراز این توفیق بده ؟؟

  • ناشناس
    0

    مزارع و باغات اطراف شهر را چرا تخریب می کنید هتل تان را بزنید

  • اشکان کریمی
    3

    اگرنقددارین،یه جوری نقدکنیدکه نشان سلامت روحی وعاطفی وعقلی تون باشه،

    طرف یه جورنقدمیکنه که اولین نفری که باهاش مشکل داره خودشه
    مثل دیوونه هاوروانی ها

    همشون فلانند،همشون فیلم اند،همشون و....

    بخاطرخودت سالم باش،عاقل باش،تحلیل کن،شرایط وببین،امکانات وبررسی کن،توانایی هاشون ودرنظربگیر،نسبت به داشته هاارزشیابی کن

    همین هارودرموردخودت دقیقابررسی کن خوب میفهمی چطوری دیگران وقضاوت کنی

  • ناشناس
    0

    معاونان ۴۰ می‌گیرند شما چن میگیری؟؟؟!!!

  • من
    0

    اقا برید بیت المال مال شماست یه سفر اروپا هم برید خدا رو شکر پول نفت هست گور بابای ملت

  • نعمت
    0

    خواهشا توجیه الکی نکنید فردای قیامت باید جواب بدید جان مردم برای شما آنقدربی ارزش شده است فقط تاسف می خورید
    اگر در دولت قبل بود همین جواب را میدادی

  • ناشناس
    0

    وقتی شکم خیلی سیر بشه وجدان از بین میره

  • شیخ ممدوح
    0

    این چمران شورای شهر باید روزی هزار مرتبه خدا را شکر کند که اون چمران به شهادت رسید و باعث آمدن نان و آب و شهرت و اعتبار و پول وفور نعمت برای این چمران شد .
    بقول شاعر که می فرماید
    تغاری بشکند ماستی بریزد شود دنیا به کام کاسه لیسان

  • xxx
    0

    پول مردم .دل بی رحم . وقتی مردم گیر یه تکه نان هستند میلیاردها تومان حیف ومیل اربعین میکنید کجاش صواب دارد مردم ناراضی هستند همین شورا گفت 30 میلیارد تومان برای هزینه اربعین اختصاص دادیم ؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • 100
      0

      ح د ا ق ل
      30 تا
      تو برو بالای 100

  • ناشناس
    0

    با پول مردم اربعین رفتن صواب ندارد بلکه گناه است که میلیاردها تومان هزینه میکنید؟؟؟!!!!!

  • ناشناس
    0

    حاجی اون که تو دستته قمه نیست سیب زمینی است

  • بهرام
    0

    از آقازاده چه خبر پله های ترقی رو ماشاالله در عرض یکی دوسال خوب طی کردند

  • یه جوون پیر
    0

    خدا میدونه چقدر هزینه کردید واسه همین اربعین ..اربعینت سیستان بلوچستان که تو گرد و خاک و بی آبیه کوردستانه که مردمش از بیکاری به کوله بری مشغولن همشهریای آذری زبانمونن که آواره این شهر و اون شهرن برای کار و ......کلی کودک کار!!!!کلی معتاد!!!

  • ناشناس
    1

    خبر فوری محترم : چرا نظرات درست و صحیح و واقعیت هائی که مردم میفرستند چاپ نمیکنید تاکی باید سر مسئولین در برف باشد باید مسئولین بدانند مردم همه انچه را که نباید بدانند خیلی خیلی خوب میدانند واقعا متاسفم از این همه لا پوشانی و هیس هیس کردن ها افسوس .

  • ناشناس
    0

    یه برسی شونه ای چیزی به ریشات بزن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      میخواهد تکریم کک و شپش کند . چند تا خانواده داخل گپر و طفل معصوم در سیستان زندگی می کنند و اب ندارند که ایشان در دفتر کار چوبی و اسپیلت مشغول است . کربلا کجاست کجاست یزید و حسین کجا هستند . فقط سیستان را ببینید کافر میشوید کافر مطلق

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    لطفا همه نظرات را منتشر کن توهین نکردیم و فحش هم که ندادیم ...شاید ببینند و اثر کنه !!!
    مردم که بلندگو و رسانه ندارند و دلشان خوش به اندک رسانه همچون شماست .... مردمی باش و منتشر کن لطفا و خواهشا ..

  • بدبخت
    0

    سوپر پوششی که باعث بدبختی الان ایرانه مگه شبا نمیتونه جلو ساخت سازا بگیره چرا اقای چمران مزخرف میگی

  • ایرانی
    0

    اگه جرات داری توان داری
    جلوی اختلاس تیلیاردی ها رو بگیر
    جلوی طلاهایی که رفت روسیه میگرفتی

  • پناه بر خدا
    0

    شما از جناب زاکانی تشکر می کنید ما هم از جنابعالی ،..خدا به شما هم خیر بدهد! که ویل کن ماجرا نیستید ....چرا جوان سازی مدیران شامل حضرات نمی شود .جناب چمران وقت آن نرسیده که بنشینید لب جو و کمی استراحت بفرمایید .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    اتفاقا زاکانی هم از شما راضی است و دوست داره شما همواره رئیس بمانید ... این یعنی همزیستی مسالمت آمیز و تقسیم قدرت عادلانه !!! که به کار هم کاری نداشته باشیم و هر کس سهم خودش را در سفره داشته باشد!!!... عده ای دراز کش در این سفره انقلاب و عده ای هم نشسته و ایستاده !!!! و نظر اکثریت مردم هم این وسط اصلا مهم نیست !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها