معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اعلام کرد:

رشد ۶۵ درصدی صادرات غیرنفتی استان تهران در ۴ ماه ابتدای سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از رشد ۶۵ درصدی صادرات غیرنفتی این استان درچهار ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۶۵ درصدی صادرات غیرنفتی استان تهران در ۴ ماه ابتدای سال

حشمت اله عسگری اظهار داشت: چشم انداز صادرات کالاهای غیرنفتی استان در سال جاری مثبت ارزیابی می‌شود.

وی افزود: علی رغم تحریم‌های ظالمانه و شرایط پیش آمده ناشی از بیماری و تأثیرات آن، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ شاهد رشد ۸ درصدی بوده ایم و با توجه به اینکه استان تهران از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است و ۵۰ درصد کشت گلخانه‌ای کشور در این استان قرار دارد پیش بینی می‌شود صادرات محصولات کشاورزی در این استان در سال جاری نمود چشمگیری پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی رشد ثبت سفارش کالاهای واسطه‌ای به عنوان پیش نیاز و زمینه ساز تولید عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده رونق تولید و حرکت پرشتاب چرخه اقتصادی در استان است که نتایج آن را با افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در استان در سال جاری شاهد خواهیم بود.

عسگری با بیان اینکه ۳۲ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور از استان تهران صادر می‌شود گفت: ایجاد پایانه‌های جدید صادراتی از اقدامات اساسی جهت تقویت این موضوع می‌باشد و بر این اساس کلیات احداث پایانه صادراتی شهرستان پیشوا به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان در جلسه کارگروه تصویب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر مشوق‌ های صادراتی در سال‌های اخیر اتکاء بودجه‌ ای داشته اند و عدم تحقق بودجه و منابع مالی این مشوق‌ها را تا حدود زیادی بی اثر کرده، خاطرنشان کرد: باید سمت و سوی مشوق‌های صادراتی را اصلاح و اتکا آن را به مسائل بودجه‌ای کمتر کنیم و در این زمینه پیشنهاداتی از جمله افزایش صادرات و معافیت‌های گمرکی برای صادرکنندگان برتر ارائه گردیده است تا بتواند انگیزه‌ ای لازم را برای صادرات فراهم آورد.

معاون استاندار تهران در پایان از سازمان صمت و دستگاه‌های متولی خواست برآوردی از پتانسیل‌های تجاری استان تهران به صورت علمی و کارشناسی به عمل آورند تا با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، تمهیدات درستی اتخاذ شود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها