انتقاد استاندار تهران از پرمصرف بودن ۹ هزار دستگاه دولتی در پایتخت

استاندار تهران با انتقاد از ۹ هزار دستگاه دولتی پرمصرف گفت: در صورتی که شرکت برق استان تهران، برق دستگاه‌های پرمصرف را به صورت هوشمند قطع نکند با آنها همکاری نخواهیم کرد.

انتقاد استاندار تهران از پرمصرف بودن ۹ هزار دستگاه دولتی در پایتخت

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه ریزی صحیح و دقیق برای هزینه کرد بودجه‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: پیشنهاد اولیه اختصاص مالیات ارزش افزوده به دستگاه‌های اجرایی از سوی استان تهران به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که برای بهره وری مناسب از این بودجه نیازمند برنامه ریزی صحیح هستیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید برق مصرفی ادارات نظارت صورت گیرد و این مصرف تا ۵۰ درصد کم شود گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی ضروری است که در این زمینه تمهیداتی صورت بگیرد چرا که نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق سه هزار مگاوات افزایش یافته است.

محسنی بندپی با انتقاد از ۹ هزار دستگاه دولتی پرمصرف افزود: نباید هیچ حاشیه امنی برای دستگاهی ایجاد شود و در صورتی که شرکت برق استان تهران، برق دستگاه‌های پرمصرف را به صورت هوشمند قطع نکند ما با آنها همکاری نخواهیم کرد و در این راستا باید اعلام کنیم که وزاتخانه‌ها در بحث صرفه جویی برق با ما همکاری نداشته‌اند اما دستگاه‌های استانی در این راستا با ما همکاری خوبی داشتند.

وی بیان داشت: سالانه حدود ۲۰۰ هزار مشترک جدید در زمینه خانگی، صنعتی و اداری به شبکه برق استان تهران متصل می‌شوند که ۱۰۰ هزار مشترک آن مربوط به شهر تهران است که به ازای یک درجه افزایش دما میزان برق در تهران ۱۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند و نباید مثل سال گذشته بدون اطلاع قبلی قطعی‌های برق رخ بدهد و ضروری است که از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی در خصوص صرفه جویی در برق و پیک مصرف اطلاع رسانی‌های دقیق انجام شود.

استاندار تهران گفت: امسال ۸ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل مالیات بر ارزش افزوده به برخی دستگاه‌های اجرایی این استان اختصاص یافته است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها