دانش‌آموزان قرچکی همیاران افتخاری منابع طبیعی شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و اداره منابع طبیعی، دانش‌آموزان شهرستان قرچک به عنوان همیاران افتخاری منابع طبیعی فعالیت خود را آغاز کردند.

دانش‌آموزان قرچکی همیاران افتخاری منابع طبیعی شدند

اصغر سپه‌وند روز دوشنبه گفت: عرصه‌های منابع طبیعی، سرمایه‌های خدادادی و ملی است که حفاظت از آن، به مشارکت آحاد جامعه نیاز دارد، از این رو تلاش می‌شود از همیاران طبیعت به صورت داوطلبانه در این امر استفاده گردد.

وی افزود: همیاران طبیعت با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های عمومی جامعه و ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی شکل گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین افزود: همیاران طبیعت، یاورانی افتخاری و دلسوزانی همیشگی برای منابع طبیعی هستند.

سپه‌وند تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف منابع طبیعی بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود، از این رو طرح همیاران طبیعت و جلب مشارکت های مردمی با هدف تحقق بخشیدن به امر مشارکت همگانی در پیشبرد اقدامات مرتبط با منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از آنجا که عرصه‌های منابع طبیعی بسیار گسترده و فعالیت در آن متنوع است، لازم است از نیروهای مردمی در حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی استفاده شود.

سپه‌وند افزود: همیاران طبیعت در قالب مروج دانش آموز، مروج و محافظ با مجموعه منابع طبیعی همکاری مستمر دارند.

وی گفت: همیاران طبیعت به صورت انفرادی و گروهی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری صحیح یاری می‌کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، از دانش آموزان علاقه‌مند به صورت الکترونیک عضوگیری شده و دوره‌ها و کلاس‌های مجازی مبنی بر ارتقاء سطح دانش و بینش دانش‌آموزان نسبت به منابع طبیعی با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها