٤ واحد ریخته‌گری در شهرستان ری اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند

رئیس محیط زیست شهرستان ری گفت: چهار واحد ریخته‌گری به دلیل آلودگی هوا و نداشتن فیلتراسیون در بخش کهریزک این شهرستان اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.

٤ واحد ریخته‌گری در شهرستان ری اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند

زهره عبادتی روز دوشنبه اظهار داشت: کوره های ذوب آلومینیوم این واحدهای ریخته گری به دلیل قرارگیری در داخل زمین اجازه نصب سیستم فیلتراسیون را نمی دهد.

وی با بیان اینکه واحدهای ریخته گری باید آلودگی خروجی اگزوزهایشان را به حداقل برسانند، افزود: پلمپ و معرفی به دستگاه قضایی در انتظار صاحبان این واحدهای ریخته گری است اگر استانداردهای محیط زیست را رعایت نکنند.

عبادتی ادامه داد: دود و گازهای سمی حاصل از ذوب آلومینیوم باید با استفاده از روش های نوین و استفاده از فیلتراسیون به حداقل برسد.

این مسئول با اشاره به آغاز فصل سرد سال و بروز آلودگی و وارونگی هوا، خاطرنشان کرد: پایش خروجی دودکش های واحدهای مختلف تولیدی بزرگ و کوچک مقیاس جنوب تهران در دستور کار قرار گرفته است.

عبادتی یادآور شد: خوشبختانه دودکش بسیاری از واحدهای بزرگ مقایس شهرستان مانند صنایع نفتی و کارخانه سیمان تهران مجهز به پایش آنلاین و لحظه ای شده است ولی واحدهای کوچک باید با مراجعه کارشناسان اداره محیط زیست پایش شود.

وی اضافه کرد: پایش واحدهای تولیدی شهرستان ری در جهت کاهش بوی نامطبوع اتوبان تهران - قم صورت می گیرد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها