روزانه بیش از ۱۴۰ هزار عدد ماسک در ورامین تولید می شود

فرماندار شهرستان ورامین گفت: واحدهای صنعتی ورامین در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و لوازم مورد نیاز بیمارستان پیشقدم شدند.

روزانه بیش از ۱۴۰ هزار عدد ماسک در ورامین تولید می شود

حسین کاغذلو پیش از ظهر سه شنبه ۲۰ آبان ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ورامین از جمله مناطق استان تهران است که به محض اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور، نسبت به تشکیل ستاد کرونا اقدام و مقدمات لازم برای پیشگیری از شیوع و مقابله با این بیماری را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: اصناف شهرستان ورامین از پیشگامان تعطیلی در استان تهران هستند و پیش از ابلاغ عدم فعالیت واحدهای غیرضروی، نسبت به تعطیلی خودخواسته واحدهای خود اقدام کردند تا سهم خود را در مقابله با این بیماری ادا کرده باشند.

وی افزود: واحدهای صنعتی شهرستان ورامین در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و لوازم مورد نیاز بیمارستان نیز پیشقدم شدند و با تغییر خطوط تولید و افزایش ساعات کاری تلاش کردند تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی شهرستان، این اقلام را به سایر مناطق نیز ارسال کنند.

فرماندار ورامین افزود: هم اکنون علاوه بر تولید هزاران لیتر مواد ضدعفونی کننده، روزانه بیش از ۱۴۰ هزار عدد ماسک در شهرستان ورامین تولید شده و لباس‌های مورد نیاز دو بیمارستان شهرستان، در واحدهای صنعتی مستقر در ورامین تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف شهرستان ورامین نیز با همکاری مستقیم با ستاد کرونا، ضمن سرکشی مستمر به مناطق مختلف شهرستان، وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد بررسی قرار داده و با متخلفین احتمالی برخورد می‌کنند.

وی گفت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا تا کنون، فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی شهرستان تعطیل شده و قلیان‌سراهای شهرستان اجازه فعالیت ندارند.

کاغذلو تصریح کرد: از چهارشنبه گذشته و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنی بر لزوم تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری، فعالیت گروه‌های شغلی سه گانه ۲، ۳ و ۴، تعطیل شد.

وی تأکید کرد: در حوزه سلامت مردم با هیچ گروه و فرد متخلف مماشاتی صورت نمی‌گیرد و با قاطعیت با هر گونه بی‌قانونی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد می‌شود.

وی گفت: گروه‌های بازرسی مشترک اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و پلیس اماکن به صورت روزانه در سطح شهرستان حضور یافته و وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

فرماندار ورامین اظهار کرد: با وجود آن که شهرستان ورامین به صورت مستقل از دو بیمارستان دولتی شهید مفتح و تأمین اجتماعی شهدای ۱۵ خرداد برخوردار است، ولی به بیماران کرونایی شهرستان‌های اطراف نیز خدمات خود را ارائه می‌دهد که این امر موجب شده تا ورودی بیماران این شهرستان نسبت به سایر مناطق بیشتر شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها