مترو پردیس تهران با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از خدمات اجرایی مترو پردیس به طول ۲۴ کیلومتر از ترمینال شرق تهران تا فاز ۳ پردیس خبر داد.

مترو پردیس تهران با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود

سید مهدی هدایت اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در مورد ساخت مترو در اواخر سال گذشته منعقد گردید و جهت اخذ مصوبه به هیئت دولت فرستاده شد.

وی سپس افزود: قطار برقی شهری یکی از مؤلفه‌ها و نیازهای شهرستان پردیس با توجه به افزایش روند جمعیت و مسکن مهر به صورت فنی توسط مشاوران و کارشناسان مورد بررسی و با زیرساخت تهیه نقشه‌های اجرایی در فازهای 1، 2 و 3 وارد مرحله اجرایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مشخصات فنی پروژه مترو پردیس بیان کرد: طول خط مترو حدود 24 کیلومتر و یک پل در مسیر راه به طول 800 متر و ارتفاع 65 متر از ایستگاه ترمینال شرق تهران آغاز و یک ایستگاه میانی در جنوب فاز 5 و ایستگاه پایانی در جنوب فاز 3 پردیس خواهد بود.

هدایت ادامه داد: شروع عملیات زیرساختی مترو نیاز به تجهیز کارگاه دارد که با شیوع ویروس کرونا سبب کُندی در روند اجرایی کار شده است و اکنون با پیگیری‌های انجام شده امید است در آینده نزدیک با اخذ مصوبه دولت وارد مرحله اجرایی و عملیاتی این پروژه باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مترو افق جمعیتی زودتر شکل می‌گیرد و اشتغال پایدار برای ساکنان شهرهای جدید فراهم می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها