ماجرای نیمروز تهران تمام شد/سکوت به خیابان‌های اطراف مجلس بازگشت

ماجرای حملات تروریستی نیمروز تهران تمام شد و آرامش دوباره به پایتخت بازگشت.

ماجرای نیمروز تهران تمام شد/سکوت به خیابان‌های اطراف مجلس بازگشت

به گزارش خبرفوری، از صبح امروز که صدای تیراندازی در حوالی ساختمان مجلس شورای اسلامی کشور پیچید، نیروهای ضربتی، امدادی و انتظامی در محل حاضر شدند.
باوجود گرمای هوای که لحظه به لحظه شرایط را سخت‌تر می‌کرد حضور مردم نیز عملیات را پیچیده‌تر می‌کرد. هر از چندگاهی نیز صدای شلیک گلوله فضا را پر می‌کردو التهاب را بیشتر می‌کرد. این حمله بی‌سابقه باعث شد که 12 نفر کشته برجای گذاشت.
تروریست‌ها با میانگین 20 تا 25 سالگی که با لباس و پوشش زنانه وارد مجلس شده بودند با همراه داشتن تعداد قابل توجهی کیف خشاب و مسلسل قصد حمله به صحن علی مجلس را داشتند، که در صورتی که وارد صحن علی می‌شدند تعداد زیادی از نماینده‌ها را به خاک و خون می‌کشیدند، اما از آنجا که مجلس را نمی‌شناختند به دفتر نمایندگان حمله بردند. دفترداران نیز ابتدا تصور می‌کردند این افراد از مردمی هستند که همه روزه برای دیدار با نمایندگان خود راهی مجلس می‎شوند هستند. از همان ابتدای ورود این تروریست‌ها به مجلس، مأموران به آن‌ها مشکوک شدند و تروریست‌ها از همانجا تیراندازی را شروع می‌کنند که در این تیراندازی مردمی که برای دیدار با نمایندگان آمده بودند نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

در حالی که بیرون از صحن مجلس نیروهای ضربتی در حال انجام عملیات بودند، نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس مشغول کار خود بودند، مردم نیز در این بین همچنان در خیابان‌های اطراف مجلس صحنه را ترک نمی‌کردند.
خبرنگاران نیز در به در به دنبال راهی بودند تا هرچه بیشتر به مجلس نزدیک‌تر شوند اما هر تلاشی در این راستا با ناکامی و برخورد مأموران امنیتی روبه رو می‌شد.
تروریست‌ها نیز فیلمی از داخل مجلس منتشر کردند که در آن مشخص شد که تروریست‌ها عرب زبان هستند.
هر لحظه که خورشید سقف آسمان نزدیک‌تر وهوا گرم‌تر می‌شد رفت و آمد خودروهای یگان‌های ویژه نیز افزایش پیدا می‌کرد و بر همین اساس دایره امنیتی اطراف مجلس بزرگ‌تر می‌شد، کم‌کم می‌شد نیروهای ویژه، تک‌تیراندازها و تکاوران نیروهای ضربتی را در خیابان‌ها و بالای ساختمان‌های اطراف دید.
ساعتی بعد درست وقتی که سکوت منطقه را فراگرفته بود نیروهای سپاه پاسداران وارد عمل شدند و با نفوذ به طبقات بالایی مجلس دو تروریست را قبل از اینکه جلیقه انفجاری خود را فعال کنند زمینگیر و به هلاکت رساندند، همین اتفاق جو را دوباره متشنج کرد، در ادامه عملیات نیروهای ضربتی سپاه دو تروریست دیگر که در طبقات بالاتر بودند از آغاز عملیات نیروهای سپاه باخبر شده و با استفاده از جلیقه انتحاری خود را منفجر کردند.
از طرف دیگر عملیات تروریستی دیگری نیز همزمان با این حمله، در حرم امام خمینی(ره) صورت گرفت.


حاشیه عملیات ضربتی و حمله تروریستی در مجلس شورای اسلامی، حضور مردم بود که بارها و بارها نیروهای امنیتی از آن‌ها درخواست می‌کردند که صحنه را ترک کنند اما با هر اتفاق کوچک و یا صدای تیر اندازی محل مملو از مردم می‌شد و همین اتفاق سرعت عمل نیروها را کاهش می‌داد. هرطور که بود خوشبختانه نیمروز امروز دوباره آرامش به تهران بازگشت اما هنوز نیروهای امنیتی در محل، تمام ایستگاهای مترو و محل تجمعات حضور دارند تا امنیت کاملاً برقرار شود.
اتفاق امروز هرچند تلخ بود و هیچ کس انتظار آن را نداشت یک پیام داشت و آن این بود که باعث شد تا برخی افراد قدر مدافعان حرم را بیشتر بدانند.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها