انهدام باند زنجیره ای جعل مدارک دولتی در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از دستگیری دومین باند جعل اسناد و مدارک دولتی در این شهرستان خبر داد.

انهدام باند زنجیره ای جعل مدارک دولتی در دماوند
حسن ابراهیمی بسابی گفت: در ادامه شناسایی و دستگیری متهمان باند جعل اسناد و به‌ویژه جعل گواهی عدم اعتیاد که هفته گذشته اتفاق افتاد ، باند دوم این جاعلان در تهران ، در زمینه جعل اسناد و مدارک دولتی،، دانشگاهی، نظام وظیفه و سایر کارت‌ها از ادارات شناسایی شدند که می توان گفت این باندها زنجیره ای هستند و با هم مرتبط بوده‌اند.
وی افزود: از این باند مهرهای مراکز علمی و ادارات گوناگون، دستگاه‌های اسکن، پرس و لوازم مورد نیاز جهت صدور مدارک علمی، اداری و دانشگاهی کشف شد ضمن انکه این باند مدارک دانشگاهی خارجی را نیز جعل میکرد.
دادستان دماوند گفت: سرکرده باند و سایر متهمان، تا حدودی شناسایی شدند و اینک در صدد شناسایی و دستگیری سایر افراد مرتبط که قطعاً سالیان متمادی مشغول فعالیت بودند هستیم.
وی تصریح کرد: در میان مدارک به دست آمده از این باند، تعداد زیادی برگ خام از مدارک دانشگاهی، کارت‌های شناسایی ادارات و آرم‌های مخصوص کشف گردید؛ همچنین بیش از ۱۰ مورد کارت شناسایی جعلی متعلق به سرکرده باند موجود است.
ابراهیمی بسابی افزود: متهمان اولین باند، بیش از ۵۰۹ گواهی عدم اعتیاد و متهمان باند دوم، حدود ۸۰۰ گواهی جعلی صادر کردند؛ نکته قابل توجه، شناسایی افرادی است که رابط میان جاعلان و استفاده‌کنندگان است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: ما از جانب ادارات، نهادها، ارگان‌های رسمی دولتی و غیردولتی، درخواست داریم که با توجه به وسعت فعالیت جاعلان، حتماً استعلام لازم را در خصوص صحت و سلامت مدارک و اسناد خود به عمل آورند تا از احتمال عدم جعل آن مطمئن شوند و با توجه به روندی که جاعلین دارند لازم است که ضریب امنیتی در صدور مدارک رسمی کشور ارتقا یابد.

منبع: صدا و سیما

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها