زیارت کربلا در تهران/نماهنگی از زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

امام هادی(ع): بدانید هر کس قبر عبدالعظیم(ع) را در شهر ری زیارت کنند گویی حسین بن علی(ع) را در کربلا زیارت کرده است.

زیارت کربلا در تهران/نماهنگی از زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

به مناسبت اعیاد شعبانیه، گروه تهران خبرفوری نماهنگی از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری را تهیه کرده‌اند.

احمد بن علی نجاشی، یکی از بزرگان علم رجال، درباره نسب حضرت عبدالعظیم(ع) با ائمه اطهار(ع) می‌نویسد: هنگامی که جنازه او را برای غسل آماده می‌کردند، در جیب لباس وی نوشته‌ای یافت شد که در آن نسبش این گونه نوشته شده بود؛ من ابوالقاسم، عبدالعظیم ابن عبدالله ابن علی ابن حسن ابن زید ابن علی ابن حسن(ع) ابن علی(ع) بن ابی طالب هستم. براساس این نسخه از رجال النجاشی، در نسب ایشان، میان وی و امام حسن، پنج نفر واسطه وجود دارد.

ایشان به دلیل خشم خلیفه وقت راهی ری می‌شود و در سرداب خانه یکی از شیعیان به زندگی پنهانی روی می‌آورد. او روزها روزه می‌گرفت و شب‌ها به نماز می‌ایستاد. گاهی پنهانی از خانه بیرون می‌آمد و قبری را که اکنون روبروی آرامگاهش است، حضرت حمزه ابن موسی(ع) برادر امام رضا(ع)، زیارت می‌کرد. پس از مدّتی، افراد بیشتری حضرت عبدالعظیم(ع) را شناختند و خانه‌اش محل رفت و آمد شیعیان شد، مردم نزد او می آمدند و از علوم و روایاتش بهره می‌گرفتند.

شیخ المحدّثین «صدوق» از محمّد بن یحیی عطّار، که یکی از اهالی ری است، این گونه نقل کرده که خدمت امام هادی(ع) رسیدم، ایشان فرمود: کجا بودی؟ گفتم: حسین بن علی(ع) را زیارت کردم، امام هادی(ع) فرمود: «بدان که اگر قبر عبدالعظیم(ع) را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی(ع) را زیارت کرده باشد».

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها