جاده‌های دماوند ظرفیت حجم ترافیک عبوری را ندارند/ گلایه دماوندی‌ها از ترافیک‌های آخر هفته

فرماندار دماوند گفت: با توجه به اینکه دماوند در معرض دو مسیر مواصلاتی مهم کشور قرار دارد، جاده‌های موجود کشش این حجم عبور و مرور را ندارد و هر روز به بار ترافیکی افزوده می‌شود.

جاده‌های دماوند ظرفیت حجم ترافیک عبوری را ندارند/ گلایه دماوندی‌ها از ترافیک‌های آخر هفته

مجید صفری ظهر امروز در نشست شورای ترافیک که با حضور معاون مدیرکل حمل و نقل استان تهران در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دماوند در معرض دو مسیر مواصلاتی مهم کشور قرار دارد، جاده‌های موجود کشش این حجم عبور و مرور را ندارد و هر روز به بار ترافیکی افزوده می‌شود.

وی افزود: در این خصوص اقداماتی انجام شد که در برنامه‌های سال‌های آتی قرار دارد و شامل احیای اتوبان جنوبی در امتداد آزادراه پردیس برای دماوند و بحث احداث خطوط ریلی است.

ساماندهی تقاطع مهرآباد بیش از چهار سال در حال بررسی است!

فرماندار دماوند ادامه داد: این موضوعات در راستای روان‌سازی ترافیک در دستور کار قرار دارد، اما علاوه بر زمان‌بر بودن، نیازمند اعتبار است؛ ما نباید از اقدامات روزمره باز بمانیم و باید برخی اقدامات داخلی را در راستای ساماندهی و سبک‌سازی بار ترافیک مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: روند انتقال پلیس راه به محلی مناسب، حدود سه سال به طول انجامیده است و این امر جای سؤال دارد؛ ساماندهی بحث تقاطع مهرآباد نیز بیش از چهار سال است که در حال بررسی قرار دارد، اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

فرماندار دماوند گفت: ما شاهد نابسامانی در حوزه شهری نیز هستیم و این در حالی است که بسیاری از موضوعات در ترافیک شهری با اصلاح هندسی ساده، زیرگذر و روگذر ساماندهی می‌شود؛ در این راستا، ساماندهی دوربرگردان جیلارد و ساماندهی و پاک‌سازی خیابان سپاه باید تا یک ماه آینده مورد توجه قرار گیرد.

صفری تصریح کرد: ما در دماوند به سمت فیروزکوه و در رودهن به سمت هراز مشکلاتی داریم که با بازدیدهای انجام شده، حدود 30 مورد مشخص شد که شهرداری‌ها، راهداری‌ و راهور به آن بپردازند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ساماندهی امور ترافیکی درون‌شهری و برون‌شهری از موارد حایز اهمیت است و در این راستا، شهرداران در این خصوص باید برنامه ویژه‌ای در زمینه احداث پارکینگ شهری داشته باشند.

تعیین تکلیف دوربرگردان جیلارد ظرف یک ماه آینده

حسن ابراهیمی بسابی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی دماوند نیز در ادامه اظهار کرد: ما همواره همکاری لازم با پلیس راهور در خصوص سد معبر دست‌فروشان، جمع‌آوری وانت‌ها، انتقال به پارکینگ و همچنین همکاری لازم با راهداری را داریم و به حمایت از آنها می‌پردازیم.

وی افزود: ما متأسفانه در حوزه درون‌شهری نیز مشکلاتی داریم و با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی شهرداری، برخی کوتاهی‌ها یا عدم امکانات موجب ایجاد معضلاتی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی دماوند ادامه داد: در این خصوص می‌توان به وضعیت نابسامان دوربرگردان جیلارد اشاره کرد که اقتدار حاکمیت را خدشه‌دار کرده و باعث ایجاد زمینه تخلف می‌شود؛ این امر باید ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شود.

ابراهیمی بسابی از فیروزکوه و هراز به عنوان یکی از محور جاده مهم ورودی به پایتخت نام برد و گفت: برخی از طرح‌ها زمان‌بر است و باید به دنبال رفع گره ترافیکی باشیم، به عنوان مثال پروژه کمربندی جنوبی در دست بررسی و زمان‌بر است و باید راه‌های دیگری به عنوان تسکین‌دهنده در نظر گرفته شود.

شهروندان دماوندی از ترافیک روزهای پایانی هفته گله‌مند هستند

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در ادامه اظهار کرد: بلوار آیت‌الله خامنه‌ای دماوند از جمله راه‌هایی است که تهران را به شمال کشور وصل می‌کند، از این رو ما در ایام تعطیل در ابتدای پلیس‌راه با قفل ترافیکی مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به حوزه اجتماعی و اقتصادی قوی که در کنار بلوار آیت‌الله خامنه‌ای وجود دارد، پارک‌های حاشیه‌ای موجب مشکلات ترافیکی می‌شود و با توجه به معضلات بحث کمربندی، این بلوار نقش مهمی ایفا می‌کند و مشکلات مربوط به آن باید ساماندهی شود.

شهردار دماوند ادامه داد: علاوه بر میزان سوخت مصرفی در ترافیک، بحث هویت شهری نیز از جمله موارد قابل توجه است، چراکه شهروندان دماوندی از ترافیک روزهای پایانی هفته گله‌مند هستند.

صفری خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به پارک حاشیه‌ای با ایجاد پارکومتر برطرف می‌شود و علاوه بر این، دوربرگردانی در شهر به صورت استاندارد تعریف شده است.

30 درصد از بودجه عمرانی خود را صرف ورودی شهر کرده‌ایم

شهردار دماوند از پل ورودی شهر، دوربرگردان زیر پل شلمبه و خیابان سپاه، به عنوان پروژه‌های بلندمدت در دماوند نام برد و گفت: در خیابان سپاه تقاطعی هندسی تعریف کردیم که با استفاده از دو راست‌گرد ورودی و خروجی تا حالت تقاطع ضربدری به وجود نیاید.

صفری از تعریض خیابان شهید طهماسبی در بالاتر از پل شلمبه با هزینه‌ای بالغ بر حدود 10 میلیارد به عنوان یکی از اقدامات مهم در این خصوص نام برد در خصوص پل ورودی شهر و ایجاد تقاطع استاندارد در قسمت زیرپل شلمبه هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

صفری از جابجایی محل پلیس‌راه به عنوان یکی دیگر از موضوعات در حال بررسی نام برد و بیان کرد: به طور کلی ما حدود 30 درصد از بودجه عمرانی خود را صرف ورودی شهر کرده‌ایم.

طراحی نامناسب برخی از خیابان‌ها در دماوند

اسماعیل برابری، رئیس پلیس راهور دماوند نیز در ادامه این نشست به بررسی مشکلات بلوار آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته و از دسترسی به مغازه‌ها، پارک حاشیه‌ای، عدم وجود پل عابر مکانیزه به عنوان برخی از مشکلات تراکم ترافیک نام برد که پیشنهاد ما بر ایجاد سه پل عابر پیاده در این خصوص است.

وی افزود: از دیگر مشکلات می‌توان اشاره‌ای به طراحی نامناسب برخی از خیابان‌ها، نبود پارکینگ و عدم وجود دوربرگردان مناسب داشت، ما در دماوند دوربرگردان اصولی نداریم.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها