زمینه سفر مشتاقان زیارت حضرت زینب و رقیه (س) به زودی فراهم می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از فراهم شدن زمینه سفر مشتاقان زیارت حضرت زینب و رقیه (س) به زودی خبر داد.

زمینه سفر مشتاقان زیارت حضرت زینب و رقیه (س) به زودی فراهم می‌شود

رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دمشق و معاونین وزارت علوم سوریه امروز با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این دیدار با اشاره به اینکه سوریه توانست اهداف پلید داعش و حامیان جهانی و هم پیمانان منطقه‌ای این گروهک را نقش برآب کند، تاکید کرد: سوریه امروز افتخار بزرگی را برای جهان اسلام رقم زده است که در تاریخ به عنوان یک افتخار ثبت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: گروهک داعش یک وسیله بود تا اهداف صهیونیست‌ها در منطقه محقق شود، اما سوریه توانست با دست خالی در مقابل جبهه استکبار بایستد و این توطئه را شکست دهد و امروز در جهان اسلام سربلند است.

وی با اشاره به کمک و حمایت‌های ایران، حزب الله لبنان و روسیه از سوریه در مقابله با این توطئه، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان سوریه دیگر مأیوس شده‌اند و کشور‌هایی که با شما دشمنی می‌کردند برای بازگشایی سفارتخانه هایشان در دمشق از همدیگر سبقت می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: آقای بشاراسد با روحیه قوی در مقابل توطئه دشمنان ایستاد و نگذاشت آنچه را که طمع کرده بودند محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ادامه به بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی در ایران به همت مردم و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: همه باید دست در دست هم بازسازی خرابی‌ها و عمران و آبادی کشور سوریه را در اولویت قرار دهید و با ترمیم هر چه سریع‌تر بنا‌ها و زیرساخت‌ها زمینه بازگشت مردم به محل سکونت شان را فراهم سازید.

وی ایجاد نیرو‌های بسیج مردمی در کنار نیرو‌های مسلح را در تقویت توان نظامی سوریه مهم خواند و خطاب به اساتید و فرهیختگان دانشگاه دمشق گفت: شما با تربیت مدیران لایق و اندیشمند می‌توانید نقش بزرگی در آینده کشور خود ایفاء کنید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و وابستگی در صنایع نظامی، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و غیره را یادآور شد و موفقیت‌ها و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌ها را حاصل تلاش و از خودگذشتگی مردم و نیرو‌های جوان و متعهد کشور دانست.

وی تاکید کرد: اگر روزی یقین پیدا کنیم که کشور‌های دیگر در برجام به ما خیانت می‌کنند کشور و متخصصان ایرانی این توانایی را دارند تا توانایی‌های خود را در حوزه انرژی هسته‌ای ارتقاء داده و به وضعیت شگفت انگیزی به نقطه اوج و بهتر از گذشته دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: اگر کشوری ضعیف بماند، قدرت‌های بزرگ اجازه نخواهند داد راحت زندگی کند و به موفقیت دست یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه از تبادل اطلاعات و تجربیات علمی بین اندیشمندان دو کشور استقبال کرد و گفت: در کنار پیشرفت‌های علمی، باید آسیب‌هایی را که مانع از رشد علمی و اقتصادی انقلاب‌ها و کشور‌های دیگر شده است، شناخت و از پیمودن مسیر‌های غلط خودداری کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (قدس سره) وابستگی به شرق و غرب را رد و ایده ما می‌توانیم را در ایران اسلامی پیاده کرد، گفت: امروز این ایده تحقق یافته و مردم ما روی پای خود ایستاده اند و شاهد جمهوریت و اسلامیت درکنار هم در ایران اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ترساندن دیگر کشور‌ها از جمهوری اسلامی ایران و شیعه هراسی را از توطئه‌های دشمنان دانست و تاکید کرد: امروز همه اقلیت‌های دینی در ایران در کنار هم در کمال آسایش و راحتی زندگی می‌کنند و از حق شرکت در انتخابات و بسیاری از امتیازات دیگر برخور دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود درباره مسئولیت‌ها و وظایف مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در حوزه‌های حج، عمره و سفر زیارتی به عراق و سوریه توضیحاتی داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به سفر اخیر آقای رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به سوریه و مذاکرات انجام شده با مسئولان آن کشور، زمینه سفر مشتاقان زیارت بارگاه حضرت زینب و حضرت رقیه (س) به زودی فراهم می‌شود.

بر پایه این گزارش در پایان این دیدار محمد ماهرقباقبی رئیس دانشگاه دمشق از حمایت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد و گفت: در این سفر در بازدید از مراکز مختلف دریافتیم جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها، در عرصه‌های علمی، فنی و صنعتی پیشرفت‌های فراوانی داشته است.

وی افزود: با وجود جنایاتی که گروهک داعش علیه مردم سوریه مرتکب شد و حتی شماری از دانش جویان و طلاب سوری در حملات این گروهک به دانشگاه دمشق شهید و زخمی شدند، اما تعلیم و تعلم در این دانشگاه به هیچ وجه متوقف نشد و با ایستادگی مردم، پیروزی بر دشمن تحقق یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حجت انکار ناپذیر درستی گزینش باورهای منسوب به دین و مذهب چیست؟ --- فطرت و عقل بشر تعیین ملاک و معیار درست غیر قابل انکار برای تشخیص درستی انجام هر کار و گفتن هر سخن و باور کردن هر اندیشه ای را ضرورت اجتناب ناپذیر می داند. خداوند منان که آفریننده ی عقل و فطرت است برای اثبات درستی دین خود و مصون نگه داشتن این دین از تحریفهای اندیشه های ناقص و من در آوردیهای تصورات و تخیلات ذهن محدود بشر ، بنا به اعتقاد مشهور 124 هزار پیامبر را با وحیی که احکام و اعتقادات الهی تحریف نشده را تعیین می کنند به سوی بشر فرستاد. خداوند یکتای جهان آفرینش در این وحی ، عقل و فطرت بشر را برای شناخت درستی احکام و اعتقادات الهی و انکار ناپذیری این احکام و اعتقادات فرا خوانده است. « أفلا یعقلون»های مکرر قرآن کریم که آخرین وحی الهی به بشر است به درستی این فراخوان گواهی داده د و این فرا خوان را تایید و تاکید و تثبیت نموده و حجت را بر بشر تمام کرده اند. روی گردانی از قرآن و از شالوده های استدلال عقلی که ملاک و معیارهای تشخیص درستی احکام و اعتقادات دین الهی و تشخیص درستی و نادرستی منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب هستند و نادیده گرفتن این دو امانت الهی در دین گزینی و مذهب گزینی و اعتقاد پذیری بنام دین و مذهب بنا بحکم هشدارهای شدید قرآنی روی گردانی از دین خدا و پای گذاشتن بر لب پرتگاهی است که ته آن عذاب تحمل ناپذیر همیشگی جهنم است. خداوند دانا و حکیم مطلق برای اثبات حجت خداوندی خود و فرا خوان بشر به باور عالمانه به درستی این خداوندی ، داده های محکم و مفصل خدشه ناپذیر قرآن کریم و یافته های اصول عقلی بشر را ملاک و معیار تشخیص این درستی قرار داده است . عدول و روی گردانی از این ملاک و معیارها را در گزینش دین و مذهب و در پذیرفتن اعتقادهای منسوب به دین و مذهب در هشدارهای هراس آفرین قرآن پای گذاشتن به وادی هلاکت حتمی معرفی نموده تا دین او به بازیچه ی تحریفها و من در آوردیهای بشر تبدیل نگردد. دین مکتب قرآنی خداوند و مذهب حق اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین که پیرو این مکتب است باشعارها و رفتارهای ناهمگن و ناهماهنگ با داده های محکم و مفصل قرآن و متعارض با اصول استدلال عقلی بی تردید بیگانه است. خداوند این گونه شعارها و رفتارهای من در آوردی ذهن قاصر بشر را هرگز بر نمی تابد و نمی پذیرد و صاحبان چنین شعارها و رفتارهای قرآن ستیز و خرد گریز ناپایدار را که دین و مذهب را بازیچه ی من در آوردیهای دین فروشان دنیا پرست قرار داده اند در هشدارهای قرآن به بد ترین و شدید ترین مجازاتهای قیامت تهدید کرده است. قرآن کریم همه ی بشر را تنها به روی بردن به سوی خداوند توانای مطلق یکتای جهان آفرینش فرا خوانده و جهت گیری خداگونه به سوی بندگان را بر نمی تابد. خداوند در قرآن زیارت بندگان اهل قبور و دیدار از آثار در گذشتگان مقرب را فقط برای عبرت آموزی و تاسی به رفتار و گفتار نیک خدا پسندانه ی مقربان و دعا برای این بندگان خواسته است. قرآن خدا گونه رفتار کردن با این مقربان و سهیم ساختن مقربان در ویژگیهای منحصر به خداوند را شدیدا محکوم کرده و برای چنین رفتار متضاد با شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که با هیچ دلیل عقلی نیز قابل اثبات نیست مجازاتهای ابدی تحمل ناپذیر و نابخشودنی تعیین کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها