نقش توالت در توسعه گردشگری/4 ونیم میلیارد نفر در دنیا از توالت مناسب استفاده نمی‌کنند

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توالت یک نیاز ظاهری نیست، گفت: کشوری که می‌خواهد به گردشگری بپردازد باید به این موضوع به عنوان یک مسئله نگاه کند.

نقش توالت در توسعه گردشگری/4 ونیم میلیارد نفر در دنیا از توالت مناسب استفاده نمی‌کنند

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرا رسیدن 19 نوامبر گفت: امروز روز جهانی توالت است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته به منطقه 18 رفتم و زحمات سازمان زیباسازی را برای تأمین سرویس بهداشتی از نزدیک دیدم گفت: توالت از مسائل اولیه رفاهی است و باید به عنوان جاذبه به آن دیده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور سنگاپور که قبلا چند اجلاس برگزار کرد، اظهار کرد: این کشور توانست با نگاه به این موضوع جذب توریست کند و آمار گردشگری کشور خود را بالا ببرد.

میرلوحی با بیان اینکه توالت یک نیاز ظاهری نیست، گفت: به توالت باید به عنوان مسئله‌ای مهم برای کشور که می‌خواهد به گردشگری بپردازد نگریسته شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوران بعد از انقلاب در حوزه بهداشتی زحمات زیادی کشیده شده، گفت: در حال حاضر 4 ونیم میلیارد نفر از جمعیت دنیا از توالت مناسب استفاده نمی‌کنند و 892 میلیون نفر از فضای باز به جای توالت استفاده می‌کنند.

میرلوحی با اشاره به دوران مسئولیت خود در وزارت کشور اظهار کرد: من 20 سال پیش از طریق ارتباط با سنگاپور این مسئله را دنبال کردم و اکنون سخنم این است که چرا باید ما در فضاهایی مانند پمپ بنزین و مترو توالت مناسب نداشته باشیم.

هاشمی در واکنش به سخنان میرلوحی گفت: توالت لغت غربی است و با این توضیحات جهانی که شما دادید باید مشخص کنید من این تذکر را به کجا بفرستم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها